Riscograma

10 lucruri pe care operatorul tău de telefonie nu ţi le spune niciodată

Regula de bază: “pentru tine-i mai scump, că te cunosc”.

Cât timp clienţii înghit, e profitabil să-ţi baţi joc de ei. Știi deja povestea cu dobânzile care când trebuie să crească-cresc iar când trebuie să scadă-stau. În timpul ăsta, pentru clienţii noi se găsesc tot timpul resurse pentru credite cu dobândă mai mică. Dacă băncile au totuşi ceva putere de negociere, operatorii de telefonie n-au aproape nimic. Cu excepţia tocmai a faptului că le eşti client.

Ce se întâmplă, concret. La încheierea unui contract pe un an sau doi, clientul poate cumpăra un telefon cu reducere. Mai exact, preţul total este inclus eşalonat în abonament. Se dau doi clienţi, unul fidel şi unul care vrea să se mute de la operatorul concurent. Al doilea va primi o ofertă mai bună decât primul, cu 100 până la 200 de lei. Dacă vrea să fie tratat ca şi un client nou, este pus să renunţe cu totul la numărul de telefon. Altfel spus, portarea numerelor este acum posibilă între reţele concurente dar încă nu e posibilă în aceeaşi reţea. Ai „puncte de loialitate” sau cum se mai numesc? Tocmai ai aflat că ţi-au fost taxate cu cei 100-200 de lei în plus.

Aici, calculul probabil că depăşeşte limita cinismului despre care vorbeam mai sus. Pe termen scurt, 10 clienţi care nu observă sau înghit acoperă paguba făcută de unul care renunţă la contract pentru că nu acceptă batjocura. Bonusurile curg. Pe termen lung, gândirea asta este unul din principalele motive care duc afacerile în groapă.

Iată 10 lucruri pe care nimeni nu le spune dar aproape toți le gândesc:

RECOMANDĂRI

1. Dacă suni în reţeaua competitorilor noştri, 6 cenţi pe minut se duc direct la ei. Însă ne convine de minune. Pentru că şi noi luăm 6 cenţi pe minut de fiecare dată când eşti sunat din afara reţelei. Contabil, ieşim pe zero, dar aşa îi ţinem pe competitorii mai mici la distanţă şi pe tine fidel.

2. Abonamentele noastre sunt optimizate pe dos faţă de nevoile tale. Încercăm să înghesuim cât mai mult balast care să pară ieftin, dar pe care să nu-l foloseşti niciodată.

3. Am putea să blocăm telefoanele furate. Chiar promitem s-o facem, de ani de zile, iar producătorii ne tot bat la cap. Dar analizele interne arată că pentru noi asta ar însemna încasări mai mici.

4. Uneori vindem telefoane blocate în reţea chiar dacă nu oferim niciun avantaj în schimb. Promitem că le deblocăm dacă vrei, dar te va costa în plus.

5. Am ajuns la concluzia că n-are rost să plătim armate de operatori de suport tehnic. De fapt, nu vrei să vorbeşti cu ei, iar după zece minute de discuţii cu robotul te vei convinge singur de asta.

6. Suntem dispuşi să-ţi facem reduceri substanţiale decât să te pierdem, dar nu-ţi spunem asta decât dacă ne anunţi că vrei să pleci.

7. Hărţile de acoperire au, desigur, o marjă de eroare. Nu ştim exact cât este, pentru că nu ne controlează nimeni.

8. Din centrală, interceptările se fac doar cu mandat, aşa cum spune legea. Dar ne e ruşine să stăm lângă băieţi tot timpul.

9. Ştii cât costă transferul de date în roaming? Depinde de ţară, uneori este enorm. Documentează-te bine înainte să pleci, căci noi n-avem niciun interes să te avertizăm. Update: Punctul 9 se rezolvă, de la 1 iulie, la cererea Comisiei Europene, a anunţat ANCOM la o zi după apariţia acestui articol 🙂

10. Nu ne plac clienţii care o lună vorbesc mult, iar următoarea lună vorbesc puţin… Tu n-ai auzit de cash-flow? Uite, îţi ofer un MBA de 30 de secunde: decât să scadă din venitul meu, mai bine găsim o cale să umflăm factura ta!

Citește și 
Uite ce riscă să pățească ăștia care și-au pus aplicația de cutremur pe telefon
Crezi că ai vreo șansă să te mai găsească în viață dacă suni la 112?
Metodele prin care telefonul tău este ascultat

Lucian Davidescu
EXITCARD