Riscograma
Lucian Davidescu

10 lucruri pe care linia aeriană nu ţi le spune niciodată



…şi care companii au cele mai mari întârzieri (vezi pe grafic).

1. Vindem mai multe bilete decât numărul de locuri din avion (overbooking), pentru că mulţi pasageri nu se prezintă. Însă uneori se prezintă, iar atunci te vom lăsa pe jos.

În cazul ăsta, ai dreptul la reprogramare ŞI despăgubiri, exact ca în cazul unui zbor anulat.

2. Exagerăm durata de zbor pentru ca, şi dacă plecăm cu întârziere, să putem spune că am ajuns la timp.

3. Atunci când zburăm cu foarte puţini pasageri nu este din respect pentru tine ci pur şi simplu că trebuie să ajungem
la destinaţie pentru următorul zbor. De asemenea, contabil este de preferat să zbori chiar şi uşor sub gradul minim de încărcare, pentru că există oricum costuri fixe iar staţionarea n-ar face decât să mărească pierderile.

4. Statisticile de siguranţă a zborurilor sunt impresionante. Totuşi, ele nu includ atentatele teroriste. Tehnic – ele sunt irelevante, practic cifrele s-ar umfla substanţial.

5.

Cu cât calitatea serviciilor unei linii aeriene este mai bună, cu atât avioanele sunt mai vechi. La câţi bani îţi luăm, ne permitem să plătim diferenţa de combustibil consumat.

6. Zburăm cu combustibilul la limita minimă, pentru că propria sa greutate măreşte consumul. Dacă vremea proastă ne întârzie, s-ar putea să aterizăm în altă parte decât la destinaţie.

7. La decolare, trebuie să ridici fereastra oblonul nu ca să se vadă avionul ci pentru ca să vezi tu pe unde să ieşi în caz de răsturnare.

8. Dacă nu-ţi rezervăm locuri la check-in, este pentru că sperăm ca data viitoare să plăteşti în plus pentru „îmbarcare prioritară”.

9. Programele de fidelizare sunt avantajoase pentru tine doar dacă zbori predominant pe o singură rută.

Altfel, vei rata o mulţime de oferte de la competitorii noştri.

10. Dacă avem probleme tehnice înainte de decolare, mai întâi ne uităm dacă e vreo furtună pe care să dăm vina.