Standard
Lucian Davidescu

Încă două mormane de fiare vechi. CFR, Termoelectrica

Nu ne vindem ţara decât la kilogram. Cotaţia de azi: 250 de dolari pe tonă.

 

Până acum o săptămână, Termoelectrica era bijuteria de importanţă strategică – ambalată şi reambalată în strategii naţionale şi în giganţi ai energiei. Adevărul nu iartă. Iarna asta ar putea să fie ultima.

Până acum o săptămână, CFR era compania prost-condusă dar cu potenţial de-a duce ţara pe culmile transportului modern european. Azi, colapsul bate la uşă.

Până nu de mult, amândouă valorau ceva. Câteva miliare de euro, perspectiva de-a funcţiona eficient, capacitatea de-a produce locuri de muncă şi impozite. Au produs însă doar pierderi. 100 de milioane de euro Termoelectrica, 200 de milioane – CFR.

Acum, dacă se va găsi cineva să le ia pe un euro, vom avea curent şi căldură. Dacă nu, ura şi la gară! Fierul vechi face câteva zeci de milioane, numai bune pentru plata pensiilor timp de o săptămână.

Întotdeauna şi pentru oricine o vânzare sub ameninţarea falimentului este păguboasă. România ar fi trebuit să înveţe asta cu vârf şi îndesat. N-a avut parte decât de iubirea distructivă a unui popor miop – „nu ne vindem ţara” – şi a unor politruci hoţi şi proşti. Contraexemplu polonez: „Vindem acum tot ce mai avem, la preţuri mici de criză, pentru că banii puţini acum valorează mai mult decât banii mulţi mai târziu”.

Pentru CFR şi Termoelectrica totul este pierdut. Iar pentru toate celelalte, sfârşitul e aproape. Chiar dacă acum par profitabile, ele va trebui să preia şi căpuşele rămase acum pe drumuri.

Când a spus că industria românească e un morman de fiare vechi, Petre Roman a fost optimist. Fierul vechi poate fi furat doar o dată.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Optimistul

Referitor la CFR , stie cineva realitatea de acolo ?

Stie cineva ca a fost impartit in 6 companii iar CFR Marfa singurul care aducea profit a fost "privatizat" si cumparat de smecherii , ei scot profit prin nepata folosirii a servicilor CFR (cale ferata, electricitate, locomotive) pt. ca sunt protejati politic.

La infrastructura din 10 oameni in 2000 s-a ajuns la 1 care si ala e dat afara ca sunt prea multi, in timp ce birourile de la Regionala sunt ticsite de pile .

O sa avem foarte multe dezastre feroviare, sper ca o sa fie cu trenuri de marfa.

Daca o cumpara ceva straini poate mai are sanse daca nu scenariul e cam similar cu Flota , sa-i fie tarana usoara.

seth

100 mil. Euro Termo+ 200 mil. Euro CFR = 300 mil. EURO. Impartit la 20 mil. romani (aprox.) = 15 Euro pe an/loc. Mai putin de 1.5 Euro pe luna pe cap de roman furajat. Doua beri corecte de la supermarket. Nu mi se pare scump sa fim si noi in rand cu lumea. Scenariu optimist :daca cele doua companii si-ar reduce pierderile la 1/2, as putea bea o bere in plus pe an (in tren evident), acolo unde chiar si vara se da caldura… Nu pot sa ma gandesc la un scenariu pesimist! Totul pana la a treia bere!

George Simion

De ce nu cerceteaza nimeni ce s-a intamplat la CFR Marfa in ultimii ani ? De ce si de cine a fost falimentata ?

Fostul director general a "fugit" la concurenta austriaca si incearca sa mai si ia din contractele care mai sunt. Nu au fost si nu sunt fiare vechi, au fost distruse cu cap si cu un scop. cercetati mai aproape, gasiti nume, companii , averi si actiuni.

Lucian Davidescu

@Optimistul, George Simion

Este exact reţeta de care spuneam. Dacă ceva e profitabil, au grijă căpuşele să nu mai fie.

@seth

A treia bere e inevitabilă. Uite-aşa ne lăsăm de beut pentru hoţii ăştia 😛

George Simion

Cine va cauta va gasi ….vinovatii. Sunt printre …. noi si sunt aproape.

radu popa

Măi băieţi, trebuie să vă felicit! La Băneasa se făcea şcoală, nu glumă!

Aţi început prin atacuri dure la adresa Guvernului ca să vă credibilizaţi, iar acum faceţi jocul altor băieţi deştepţi. Păi dacă noi vindem pe un euro termoelectrica, se cheamă că ptr cineva e bună şi poate să o profitabilezeze. DE CE SĂ NU O FACEM ÎN INTERESUL STATULUI ROMÂN?

Măi băieţi, pregătiţi o NOUĂ PRIvAtIZARE TIP PETROMIDIA?

Sictir bagabonţilor!

ova

Petre Roman a fost un tembel cand a spus ca industria Romaniei e un morman de fiare vechi, au reusit ei in 10 ani sa o faca fier vechi si ma refer la perioada 1990 – 2000 . Daca ati vedea realitatea de acum de la CFR probabil ca solutia cea mai buna ar fi privatizarea, dar nu a fost tot timpul asa, au fost o caruta de manageri si sefi la CFR si transporturi care s-au comportat ca niste vampirii. Alte tarii europene au tot cautat solutii pt rentabilizarea si optimizarea cailor lor ferate, la noi au asteptat pica para malaiata in gura lui natafleata.

Oare de ce se apuca acum sa vanda Termoelectrica si Cfr-ul, ce mai urmeaza Hidro si Nuclearoelectrica si pupaza din tei ?

Nickmann

Partea buna a lucrurilor este ca in momentele astea tulburi se vede tot mai bine radiografia coruptiei din Romania, chiar iasa in fata si sta cu mana ridicata. Dar, nu-i stres. Romani sunt obijnuiti cu induratu si stau si potihnesc mult si bine pana cand o duc chiar prea rau.

Eu inca insist, atata timp cat in sistem se mai gasesc vechi oameni ai nomenclaturi comuniste, atata timp cat interesul personal depaseste interesul populatiei, Romania nu va merge cu spatele, ci va fi ingropata intr-o mizerie oribila si va da acces sa apara niste tembeli cu promisiuni orbitoare de revenire, care sunt la fel de corupti.

Eu numai nu vrea sa ne reintoarcem la comunism. Mai bine isi dau demisia intreaga clasa politica pentru ineficacitate si lipsa de respect fata de restul oamenilor.

ionut

@Lucian

Esti vandut strainilor, capitalistilor salbatici. Vrei sa vinzi tara! Rusine Lucian Davidescu! 😀 😀

dum_dum

Romania este intr-un razboi nevazut pe doua fronturi …cu capusele locale ,, si cele de afara ….Razboi economic . De domnul Necolaiciuc cel care a devalizat CFR in perioada guvernului Nastase Mitrea 200 milioane USD se mai aude ceva ? NeoHabzburgii care au pus mana pe Romania folosindu-se de profiturile uriase generate de Petrom prin preturile nesimtite practicate la pompa dezmembreaza pas cu pas pe nevazute industria transporturilor autohtona …. mai cumpara un operator de expeditii strategic …mai capuseaza cu directori aflati in conflict de interese companiile de stat etc …..Oare chiar asa de orbi suntem sa nu vedem ca totul este coordonat ?…De ce are Ambasada Austriei de la Bucuresti cel mai mare personal din Toata zona Euro ?Oare ii mai pasa cuiva de aceasta tara ? In ce sistem economic ne pregatim sa intram …NEOSCLAVAGISM? chiar nu se poate opri acest cancer politico economic care va da in metastaza si ne va afecta in cele din urma pe toti …?

George Simion

Poate sa imi spuna cineva ce trebuie sa faca un "manager" pentru a fi acuzat de subminarea economiei nationale ? Eu sunt inginer, poate un intelectual ma ajuta (hihihi).

Eu cred ca acesti manageri, care au distrus unitati profitabile si apoi le-au cumparat pentru straini sau gasti nationale, pot fi acuzati de asa ceva .

George Simion

Care e legatura intre Rail Cargo Austria si CFR Marfa ? Intrebare de 100 de puncte.

Lucian Davidescu

@radu popa, ova

Dacă vă uitaţi la televizor, veţi observa că s-au terminat banii. Eu şi alţii am urlat la lună multă vreme că aici se va ajunge. Acum, e rândul vostru să urlaţi la lună.

@Nickmann

Câtă vreme au susţinere "populară", stau acolo.

@dum_dum

Urmează dezmembrarea a ce-a mai rămas

@George Simion

Bun, presupunând prin absurd că ar fi acuzaţi şi condamnaţi… ar aduce asta banii înapoi?

P.S. Călin Graţian

George Simion

Nu poti recupera banii dovediti legal ca fii furati sau provenind din operatiuni comerciale frauduloase ?

Cum poti dovedi averi de sute de mii de euro cu castiguri lunare de cateva mii ? DNA ? Procuratura ? Sincer, chiar nu se pot recupera ?

George Simion

+ 100 puncte. Gracias.

George Simion

@Lucian Davidescu : + 100 puncte.

han

transportul feroviar e subventionat in toata Europa si nu cred ca e corect sa te uiti la ce pierderi au avut. La transportul auto nu se pun ca pierderi toate miliardele investite in sosele?

Nu e corect sa subventionezi doar infrastructura rutiera .. infrastructura feroviara e mult mai eficienta!

Lucian Davidescu

@han

Nu înţelegeţi că noţiunile de corect şi incorect nu mai au nicio relevanţă? S-au terminat banii!

ByREV

Este imposibil sa spui ca nu exista profit cand carbunele vine pe banda din cariera, direct in termocentrala, exploatarea este de suprafata, nu se transporta cu trenul la sute de km, se stocheaza putin, etc.

Ca idee, mineritul din gorj, nu a mai primit subventii de 13 ani, dar a generat an de an someri pentru ca "nu era competitiv", ca si termo de altfel.

Smecheria mare a aparut cand au inceput disponibilizarile de personal. Daca reduci la sfert numarul de personal nu inseamna ca trebuie sa nu mai schimbe nimeni o conducta sparta, asa ca au luat nastere peste noapte, zeci/sute de sateliti care sug din lucrari contractate pentru termo (acum compelx) … si cine crezi ca sunt "baietii destepti" din spatele lor ?

Un lucru stiu cert: ca nu au venit din Congo !

Ah si sa nu uit, de nenumaratele amenzi de la mediu ptr poluare, erau pe banda, de sute de mil lunar, cu un scop precis: sa ne livreze statul prin posta filtre pentru noxe 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începând cu 1 octombrie 2019, Riscograma a început un proces de fuziune ireversibil cu standard.ro. Vă invităm să vizitați noul site și să ne urmăriți pe paginile de Facebook, LinkedIn sau Twitter.