Desi majoritatea covarsitoare a privatizarilor de la noi s-au desfasurat dupa tipicul prezentat de tine, in cazul CFR-ului nu e chiar asa cum crezi tu.
Am lucrat 4 ani in CFR (primii ani post-revolutionari, cei mai irositi ani din viata mea, cu exceptia stagiului militar) in sectorul de mentenanta si pot sa-ti spun cu certitudine ca exista tronsoane intregi care, pe langa faptul ca reprezinta un interes strategic nul, nu-si scot la incasari nici 1% din costul de intretinere, ce sa mai vorbim de RK-uri sau investitii de modernizare.
Exista enorm de multe linii facute heirupist (de-acum celebrul Bumbesti-Livezeni imi vine in minte dar pot sa-ti dau si alte exemple concrete) pe vremea cand trebuia sa se raporteze ca s-a facut, fara nici un fel de justificare economica.
De altfel, exact aici e si diferenta intre BN Santa Fe si CFR: prima, fiind facuta in regim privat, are sanse sa fie viabila economic, pe cand la noi sunt o multime de ramuri uscate in pomul CFR-ului.
Desigur, partea proasta in toata ecuatia este ca ai nostri sunt si tampiti si hoti si, in loc sa curete ramurile uscate si sa revitalizeze restul pomului, vor taia ramurile bune si vor ramane cu gaurile negre ale ramurilor neviabile, dupa care vor plange pe la tv ca "uite dom'le, noi am incercat, dar pur si simplu nu merge!".
Nu ideea in sine e proasta, ci felul in care va fi ea aplicata, prin parghiile intereselor interne si externe precum si a crasei incompetente si stupiditatii.