Standard
Lucian Davidescu

Metroul spre nicăieri

Cum de nu se revoltă nimeni – din cartierele Pantelimon, Colentina sau Rahova – din cauză că metroul merge întâi la Otopeni.

Încă un miliard de euro se pregăteşte să completeze galeria investiţiilor fără cap (din care 66 de milioane de euro consultanţa): Metrorex face demersurile pentru construcţia magistralei către Otopeni.
Nu este foarte clar de ce trebuie să sape 15 Km pe sub pământ până în afara oraşului când există cale ferată până la doar 1 Km şi hectare întregi de pârloagă la suprafaţă.

Însă chiar şi admiţând că metroul trebuie să ajungă la aeroport, mai devreme sau mai târziu, nu este clar cine a decis să fie mai devreme şi de ce. Studii de trafic? Consultări publice? Plan de afaceri? Orice?

Reţeaua de metrou din Bucureşti este acum incompletă: cartiere întregi nu sunt conectate. Printre magistralele care ar aduce fiecare de câteva ori mai mulţi călători decât cea spre Otopeni sunt Pantelimon, Colentina, Rahova sau Giurgiului. Jumătate de milion de bucureşteni ar trebui să fiarbă acum şi să-şi ceară banii din taxe înapoi!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mihai Nicut

in rahova tre sa le faca strazi ca sa poata merge pe pamant ba, abia dupa aia sa se gandeasca sa mearga pe sub.

Tudor Iliescu

Exact!!

Traian Fratean

Si 90% dintre restul romanilor. Cei care nu sunt din Bucuresti.

punk

Nu se revolta nimeni pentru ca se aplica sistemul „ce-am avut si ce-am pierdut”. Nimeni nu mai asteapta nimic de la stat si nu ia in considerare ce zice statul, iar faptul ca vom avea poate peste 10 ani metrou la Otopeni tot e ceva mai bun decat nimic.

Letargia asta e unul din efectele perverse ale felului cum se constituie bugetele locale: neglijabil din taxe locale, preponderent din TVA colectat central apoi impartit per capita vite furajate in localitate. Dar daca primarul are niste bani de spart, care oricum ne-au fost deja taxati si oricum se intorc la bugetul de stat daca nu-s cheltuiti, incepe sa mearga placa „bine macar ca a facut ceva”. Ce ? Nu conteaza ce, ceva, patinoar comunal, borduri duble, reabilitare termica la pret 5x, pancarte pe care scrie ca-s pancarte facute de primar, borcane cu muraturi pentru babe, orice numa sa se vada.

Daca se elimina TVA pe mancare iar banii aia locali sunt colectati majoritar prin impozite pe proprietate, taxe pe parcari si de centru, etc., toate aceste impozite stabilite prin referendum local, sa vezi ca incepe sa se prinda si baba ca impozitul pe care-l cere Vaghelie e de vreo 10 ori mai mare decat valoarea muraturilor primite.

Sarkany Istvan

Tipic eficient ca orice investitie a statului 😛

Lucian Davidescu

Pentru niscaiva ‘nvestitori de calibru greu gen Popoviciu, e foarte posibil

Traian Mitrica

N-am idee cine a scris articoul dar are o minte perfect odihnita…

Lucian Davidescu

Oare cum o fi mintea perfect obosită? 😛

Lucian Davidescu

@Mihai Nicut Cartierule Brâncuşi, ce-ţi mai place să faci oha de alţii proaspăt ieşiţi din circuitu agricol

Mihai Nicut

la mine ie frumos ba, si in curand ie si metrou la cateva statii de bus…Diferenta ie ca ie si nou, rahova are 100 de ani..si tot n-are asflat p-ici pe colo

Lucian Davidescu

@Mihai Nicut Exact, a pornit cârtiţa spre tine deci îţi permiţi să comentezi că „ce le trebe la peizanii ăia” 😛

Mihai Nicut

vezi

Christian Valeriu Klein

Eu cred ca este necesara o linie de metrou in directia piata presei-Baneasa-Otopeni. Deocamdat aeroportul Otopeni este cea mai mare poarta aeriana din Romania si are nevoie de metrou. Sa va amintesc ce preturi nerusinate cer taximetristii de la Otopeni, sau faptul ca o singura companie de taxi are monopol pe transport? Sau ca zona Piata Preseii – Baneasa este in dezvoltare si are nevoie de transport modern? Comuna Otopeni este lipita practic de Bucuresti si aceasta extensie a capitalei are nevoie de transport public. Si ca transportul de suprafata are posibilitati limitate si este poluant? De ce tebuie pus in antiteza transportul in comun spre Giurgiului sau Rahovei cu cel spre Baneasa – Otopeni? Asa ca dle Davidescu nu fierb si nu ma revolt atunci cind edilii capitalei indiferent de culoarea politica fac demersuri sa extinda transportul subteran inspre cel mai mare aeroport al Romaniei. Chiar ca nu inteleg aprecierile dlui Davidescu.

Lucian Davidescu

@ Christian Valeriu Klein

„edilii” guvernului „fac demersuri sa extinda transportul subteran” pe sub teren agricol „inspre cel mai mare aeroport al Romaniei”.

„De ce tebuie pus in antiteza”?

Pentru că aşa-i în viaţă: unele lucruri se fac mai repede, altele mai târziu sau deloc

Christian Valeriu Klein

Ca sa fiu clar si sincer. Nu agreez acest guvern si nici coalitia pe care o reprezinta. De asemenea cred ca dl Oprescu este departe de a fi primarul de care are nevoie Bucurestiul. De bucuresteni depinde daca isi vor alege consilierii si primarul (ii) potriviti. Eu unul sunt sceptic si numai daca ma uit pe lista candidatilor. Pe de alta parte nu m-am gandit ca cei care hotaresc traseul metroului vor face alegerea in mod interesat de speculatii cu terenuri. In acelasi timp raman la parerea ca acest traseu trebuie construit iar faptul ca vor fi speculatii cu terenuri pe viitorul traseu nu este un argument impotriva dezvoltarii retelei de metrou. Speculatiile cu terenuri vor fi si pe traseul viitoarelor autostrazi dar asta nu insemna sa nu mai construim sosele moderne. Legea trebuie intarita si mai ales aplicarea ei. Dar aici ajungem la justitie… Este ea suficient de matura sa devina independenta si sa nu tremure la amenintarile oamenilor politici?

Lucian Davidescu

@ Christian Valeriu Klein
„trebuie construit”

Sigur că da. Metroul Otopeni (10.000 locuitori + 10.000 pasageri aeroport tur-retur) trebuie construit, dacă nu cumva e loc berechet la suprafaă, după ce se rezolvă:

Pantelimon: ~150 mii locuitori
Colentina: ~150 mii locuitori
Rahova: ~150 mii locuitori

Stefan Apalaghie

In Italia , la Roma , gara centrala e legata de aeroportul international prin tren naveta . Pe calea ferata . 1 la 15 minute . Se vede ca Romania are bani de cheltuiala . 🙂

Lucian Davidescu

În România calea ferată ajunge la 1 Km de aeroport dar nu se găsesc bani pentru prelungire. În schimb, se găsesc pentru un metrou care va merge 90% gol.

Ionel Paul Manolache

Imi permit sa fac o rectificare: pe ruta RomaTermini – Fiumicino Aeroport au introdus un tren expres -Leonardo- care face 30 de minute si circula din jumatate in jumatate de ora. Costa 14 euro.Trenul este identic cu rama Siemens care circula la noi pana la Ploiesti, Constanta, etc, are 4 vagoane cu locuri speciale pentru bagaje mari.
Oare de ce la noi nu se prelungeste linia pana la aeroport ?
Simplu: ar trebui despagubiti cativa proprietari de terenuri a r a b i l e , fata de sute de baieti destepti care de abia asteapta sa se infrupte din banii contribuabililor pentru terenuri i n t r a v i l a n e detinute intre Baneasa si Otopeni. Doar sunt necesare statii de metrou si la fiecare, parcari, pasaje etc
Poate noul guvern v-a desfiinta acest proiect si-l va inlocui cu cel pe calea ferata; cred ca japonezii care asigura finantarea vor fi de acord cu modificarea asta .

Lucian Davidescu

Nici măcar atât nu trebuie expropriat pentru tren. Calea ferată trece pe lângă gardul aeroportului şi chiar intră în terminalul cargo.

Ionel Paul Manolache

In aceasta situatie cred ca ar fi bine sa-i intrebam pe candidatii la primaria Bucurestiului si Otopeniului+ Consiliul Judetean Ilfov daca ar accepta solutia noastra. Trebuie sa facem presiuni, un grup de initiativa, mesaje pe site-rile de propaganda electorala etc. Cred ca, in campanie electorala, si in fata diferentei uriase de finantare, sunt in stare sa accepte !
Ramane numai de noi sa puna si in practica un asemena proiect simplu, neverosimil de simplu.
Dar exista si un mare adevar: noua romanilor nu ne plac lucrurile simple, ieftine, practice. Ne place privitul la barfele de la TV; deseori in locul muncii.

Aya

MONICA MACOVEI INCERCA SA ACOPERE PRIN “VOCALIZE” RELATIA SA CU MAREA CRIMINALITATE ORGANIZATA- SI CU “TIGARETA II”.

(RELATIA VIKTOR BOUT- TRAIAN BASESCU- TRAFIC DE ARMAMENT; continuare)

Monica Macovei ar face bine sa-si tempereze vocalele “puseuri procuroristice” si sa-si foloseasca energia pentru a-si pune mental, in ordine, episoadele relatiei sale cu marea criminalitate organizata (de exemplu, parte a trocului tigari- armament) si momentele in care, dupa Operatiunea „Tigareta II”, facea vizite la sediul Grupului International de Protectie si Paza (GIPP)- aflat, in epoca, pe strada Turbinei nr. 21- cartierul Floreasca, Bucuresti.

Monica Macovei ar trebui sa se abtina de la puseuri “procuroristice” si sa afle ca “zgomotul” nu distrage totdeauna atentia (sau, nu distrage atentia tuturor) de la implicarea celor carora vrea sa le acopere faptele penale de imensa gravitate (in cazul de fata, doreste sa distraga atentia de la Traian Basescu dar si de la diversi ofiteri- acoperiti sau nu- implicati in operatiuni de mare criminalitate transfrontaliera, de exemplu, in Operatiunea „Tigareta II”).

Mult mai grav pentru Monica Macovei, in mod direct, este ca puseurile sale “procuroristice” foarte zgomotoase nu pot nici acoperi, nici distrage atentia de la legatura pe care a avut-o ea insasi, in 1998, cu Operatiunea “Tigareta II”.

Inca de la inceput, Monica Macovei ar trebui invitata sa isi aminteasca, exact, ce cauta, in 1998, DUPA operatiunea Tigareta II, la sediul formei GIPP, din cartierul Floreasca?

Daca Monica Macovei are indrazneala sa nege acele vizite din perioada mentionata- sau daca incearca sa “acopere” acest adevar prin noi puseuri procuroristice vocale- o anunt public ca exista persoane care au vazut-o si sunt dispuse sa depuna marturie in acest sens. Ca sa nu mai discutam de faptul ca „unele persoane” stiu- si sunt dispuse sa spuna- si ce se ascundea, de fapt, in spatele acelor „vizite intamplatoare si inocente” ale Monicai Macovei, la sediul GIPP, dupa Operatiunea „Tigareta II”

La sediul (din epoca al) Grupului International de Protectie si Paza (GIPP)- apartinandu-i, formal, generalului Dumitru (Mitica) Iliescu- fusesera aduse, in secret, si descarcate cele 750 de baxuri de tigari “constatate lipsa” (dupa declansarea scandalului si a anchetei in Operatiunea “Tigareta II”) din totalul de 3000 de baxuri descarcate pe Otopeni militar, in noapte de 16/17 aprilie 1998 din avionul IL-76 care, apoi, fusese incarcat cu armament si care decolase catre zonele de conflict.

Remember (pentru Monica Macovei):

In 14 martie 1998, un anumit maior de la UM 0215 retinea la Eforie doua TIR-uri cu tigari sosite pe mare la Agigea si le preda sigilate Directiei Generale a Vamilor.
Importatorul marfii era firma (SRI, acoperita) “Business Woman”.
Proprietarul firmei (in acte) era sirianul Jamal al-Atm avandu-l ca partener pe Gheorghe Florica, fost sef al Garzii Financiare.
Administatorul firmei si creierul contrabandei cu tigari era colonelul activ Gheorghe Dumitrescu, care il avea in legatura pe informatorul Al Atm.
Avocat al firmei era Monica Macovei.

In noaptea de 16/17 aprilie 1998, pe Otopeni militar a aterizat avionul IL-76, incarcat cu tigari. Tigarile au fost descarcate iar avionul, care a fost incarcat cu armament, a decolat catre zonele de conflict.
Traficul armamentului catre zona de conflict era asigurat de Viktor Bout, iar incarcarea in siguranta a aeronavei, gararea, stationarea si decolarea au fost acoperite de Traian Basescu. Avionul IL-17 era operat de compania bulgareasca aflata, formal, sub conducerea lui Rumen Draganov (ofiter al serviciilor)- aflat in coordonarea lui Ioan Talpes, „extensie” GRU si ambasador la Sofia.

Din cele 3000 de baxuri cu tigari existente initial (ca parte a trocului tigari- armament) si descaracate pe Otopeni militar au fost recuperate 2250.
Restul de 750 baxuri au “disparut”- acestea reprezentand, de fapt, “partea” celor implicate in desfasurarea si incercarea de acoperire a episodului de trafic tigari- armament cunoscut ca Operatiunea “Tigareta II”.
Intre beneficiari se numarau si cei care se ocupau de “legendarea” si acoperirea juridica a firmei Business Woman- avand-o ca avocat pe Monica M acovei.
Iata legatura:
La o saptamana dupa operatiunea Tigareta II, cand traficul a fost descoperit, tigarile apartinand firmei (acoperite a SRI) “Business Wiman”, al carei avocat era Monica Macovei, au fost scoase din depozitul Directiei Generale a Vamilor si transferate, in secret, intr-un depozit de langa Capitala de unde au fost introduce “in circuit”, prin asociere cu cele descarcate pe Otopeni militar, pentru a crea o diversiune menita a da impresia ca la Otopeni, in noaptea de 16/17 aprilie 1998, se desfasurase doar contrabanda cu tigari.
Anchetarea trocului tigari- armament- incarcarea armelor in avionul garat in siguranta pe Otopeni militar si decolarea lui catre zonele de conflict- ar fi dus la depistarea implicarii unor ofiteri (acoperiti sau nu) ai serviciilor si direct la Traian Basescu (ministru al Transporturilor- cel care a garantat siguranta gararii, incarcarii si decolarii aeronavei pe si de pe Otopeni militar; TB era vechi colaborator al lui Viktor Bout – ex-ofiter GRU, traficant de armament, cel care a asigurat, si atunci, traficul armamentului catre zonele de conflict).

Cele 750 de baxuri “lipsa” din incarcatura avionului IL-76 au ajuns, in nopatea de 16/17 aprilie 1998 la sediul (din epoca al) firmei GIPP- Grupul International de Protectie si Paza- apartinandu-i, formal, generalului Dumitru (Mitica) Iliescu, unde au fost descarcate. Sediul firmei GIPP (unde au ajuns, in noaptea respectiva, cele 750 de baxuri) se afla, repet, in cartierul Floreasca, strada Turbinei nr. 21 (sediul fiind intr-o casa inchiriata).

Ulterior descarcarii celor 750 de baxuri, la sediul firmei GIPP din strada Turbinei nr. 21, sector 2 Bucuresti au aparut figuri interesante- printre care ofiteri SPP active, cu functii sau insarcinari importante – si Monica Macovei.

Dupa ce scandalul Tigareta II a luat amploare, GIPP si-a mutat, discret, sediul. Initial a fost doar demontata firma metalica (avand insemnele si numele GIPP) aflata pe frontispiciul casei (motivandu-se ca ar fi fost daramata de o furtuna). Apoi, discret, au disparut si “locatarii” GIPP (si colaboratorii), inclusiv “obiectele” firmei. Sub aparenta mutarii (pentru care au fost folosite TIR-uri) au fost scoase din cladire si valorificate corespunzator si cele 750 de baxuri cu tigari provenind din Operatiunea „Tigareta II”.

Ar fi interesant de aflat cat de “vocala” ar mai fi Monica Macovei, intru puseuri procuroristice, cand ar trebui sa isi justifice prezenta la firma GIPP- DUPA ce, la sediul mentionatei firme, fusesera descarcate, in secret, cele 750 de baxuri “gasite lipsa” in urma Operatiunii Tigareta II (trafic tigari- armament) desfasurata pe Otopeni militar in noaptea de 16/17 aprilie 1998.

Constantin Gheorghe

Studiul este japonez! De pe vremea când băsescă băsaea la Primărie. Banii, tot japonezi. Videanu, şi mai nou(până a fost trasă pe dreapta) Boagiu au tot promovat proiectul ăsta, dacă nu cumva Boagiu l-a şi pornit. Dar e bine c-o daţi pe Ponta! Sigur că se putea alege o soluţie mai simplă şi mai ieftină! Dar era păcat! Băncile japoneze să nu mănânce şi ele ceva? Sau ai noştri să nu ia şi ei comision de succes? Româninika, bre!

Lucian Davidescu

@Constantin Gheorghe
Dacă erau şi ratele tot japoneze, aproape că mergea. Că în rest, japonezii ar studia şi finanţa cu sârg orice rută, inclusiv Rahova, Colentina sau Pantelimon.
(Cine, ce Ponta?)

Lucian Davidescu

(Aaa, păi e doar un diversionist ieftin care se face că plouă, vezi-doamne Oprescu, hai Ponta, ar fi vrut traseul ăsta iar el trece peste diferenţele ideologice şi e de acord în interes municipal)

Tot câte un miliard de euro ar costa şi racordarea fiecăruia din cele trei cartiere şi ar aduce în plus şi ceva reputaţie. Deci sunt tentat să cred că japonezii nu au avut de loc de întors.

Mai ales că JICA sunt ăia care au zis că pasajul Basarab merită făcut… pentru 20 milioane dolari. Dacă totuşi au luat alte năravuri între timp, înseamnă că de aici le-au luat.

Constantin Gheorghe

Mă refeream la unele comentarii, asta în legătură cu Ponta! Sigur că sunt alte linii prioritare. Sigur că se pot imagina soluţii mai ieftine. Dar corupţia are corupţi şi corupători. Nu crezi că japonezilor le-a convenit traseul ăsta? Costă mai mult, banca va câştiga mai mult, poate nişte industriaşi japonezi obţin nişte comenzi mai mari. Cum spuneam, e cu dus şi întors. Dar la fel de mult s-ar fi putut să conteze dinamismul zonei din anii nebuni ai boomului imobiliar. În celelalte cartiere nu se întâmpla mai nimic, Nordul exploda. Dracu ştie cum s-a luat decizia asta?

Constantin Gheorghe

Mă tem că idealizezi societatea japoneză! Când cineva îţi spune despre un politician japonez, altminteri bun prieten al României, că nu va mai fi premier al Japoniei, pentru că e prea cinstit, parcă se schimbă perspectiva…

Miron Popescu

Aţi uitat în PROTESTUL-argumentare corectă că s-a aprobat realizarea adevăratului VIITOR aeroport internaţional al Bucureştiului LA SUD-VEST DE CAPITALĂ, deci prioritatea Otopeni este dictată doar de proprietarii terenurilor de expropriat, care vor câştiga bani frumoşi!

Stefan Dan

hai ma.. termina cu prostiile … jumatatea aia de milion de bucuresteni reprezinta p#limea nu bucurestenii care conteaza – respectiv aia cu case in afara bucurestiului 😉

ps. mişto caricatura 🙂

Ioana Tudor

Se pare ca avem bani de cheltuit inutil cand sunt atatea investitii de care am avea nevoie precum liniile de metrou din Pantelimon, Colentina si Rahova. Cred ca Metrore nu cunoaste prioritatile populatiei bucurestene.

Radu

@LD
” Metroul Otopeni (10.000 locuitori + 10.000 pasageri aeroport tur-retur)”
Cati oameni circula prin aeropoartele din Budapesta sau Praga, si chiar trebuie Bucurestiul sa abandoneze speranta de a ajunge din urma alte capitale similare? Sau poate ca din cauza lui Peak Oil, calatoriile cu avionul vor deveni un bun de lux, folosit doar de oameni care iau limuzina din aeroport (si nu taxi normal), si nici nu ar pune piciorul in metrou? Orice s-ar face cu combustibili alternativi, ar rezolva doar problema transportului terestru, nu aerian, ca nu exista nici un combustibil cu asa multa energie pe litru ca gazolina. Deci sansele sunt ca transportul terestru sa ramana cam la fel de scump, dar cel aerian sa se scumpeasca de 2-3 ori (in termeni reali, nu nominali).

Din cate stiu eu, orasele majore din SUA au fie metrou usor (de suprafata) care duce pana acolo, fie un autobuz gratuit (shuttle) care face doar legatura de 1-2 km pana la cea mai apropriata statie de metrou/tren, fie autobuz normal care sa circule din 10 in 10 minute. Dar tot este o alternativa buna cu transport in comun, si atunci cine are business in centru foloseste mai mult transportul in comun (iau taxi doar cei cu multe bagaje), si cine are business in suburbii inchiriaza masina.

„În România calea ferată ajunge la 1 Km de aeroport dar nu se găsesc bani pentru prelungire. În schimb, se găsesc pentru un metrou care va merge 90% gol.”
Daca calea ferata e asa aproape, probabil ca prelungirea e cea mai buna solutie, daca nr. pasageri va fi intre 10k si 30-40k. Daca va fi sub 10k, atunci autobuzele sunt suficiente. Daca vor fi peste 30-40k, atunci un metrou de suprafata pana la Pipera sau unde se termina magistrala 2 acum, presupunand ca exproprierile se pot face la pret rezonabil, si nu la pret de specula.

Sau alta solutie si mai simpla, de ce nu fac un http://en.wikipedia.org/wiki/Moving_walkway#High-speed_walkways de 10-15km pe ora? Astfel distanta de 1km ar fi strabatuta in doar 4-6 minute. In aeropoartele majore din lume exista deja astfel de lucruri (de la un capat al unui aeroport la celalat in multe cazuri sunt 2-3 km de mers). Nu cred ca ar fi o investitie de mai mult de 2-3M euro, si poate ca spatiul de langa ea ar putea fi folosit pentru uz mixt (magazine, sau daca nu e suficient trafic pietonal, birouri). In anii de boom s-ar fi putut vinde/inchiria spatiul de retail cu mai mult de atat, acum doar ar acoperi poate jumatate din investitie.

Lucian Davidescu

Nu este o discuţie despre oportunităţi ci una despre priorităţi.

Fluieratorul

D-le Davidescu, eu vorbeam serios. Nu stiam ca locul acesta s-a transformat in flasneta si morisca de mistouri la pret redus, ca n-am mai calcat pe-aici de ceva saptamini. Daca-i pe-asa, eu ma cam retrag.

Fluieratorul

Ca frequent flyer, voi aprecia accesul la Otopeni cu metroul, indiferent cit costa asta. Eu sint brasovean si zbor spre Germania, si din motive de acces decent, prefer aeroportul din Sibiu. Ce-mi doresc, in timpul vietii mele, este ca niste dobitoci de politicieni, pe linga furtisagurile pe care le fac de 22 de ani incoace, sa faca si un aeroport la Brasov.

Ca timp, si nu ca bani, va spun ca eu cind plec spre Otopeni, mai bine platesc un taxi sa ma duca in 3 ore de la Brasov la Otopeni decit unul care sa faca 2-2,5 ore intre Victoriei-Bucuresti si Otopeni.

Am inteles ca dvs. vreti sa luati partea citorva zeci de mii de bucuresteni si nu a citorva mii de calatori cu avionul. De acord, daca e sa ma gindesc numai la numere. Daca ma gindesc la calitate si necesitate, in Bucuresti se circula destul si altfel decit cu metroul, asa ca zecile de mii au solutii alternative fara pierderi de timp aiurea si „suprataxa”, in timp ce miile de calatori cu avionul n-au solutii alternative decente. Nici ca timp, nici ca bani.

Solutia aleasa pentru acest acces nu e pe gustul dvs., si nici pe al meu, dar necesitatea nimeni nu o poate contesta. Asta daca vrem sa ne dam jos din copac. Locuiti in Bucuresti, si dvs., si alea nu stiu cite zeci de mii cu problemele. De ce nu se revolta nimeni? Stiti de ce: pentru ca nimanui in afara de dvs. nu-i pasa. Ei se uita la teveu la mentalist, si nu-si fac alte probleme, neavind nici cea mai vaga idee ca buna lor stare si viitorul lor depinde de ei. Comentati, manifestati, cereti, organizati-va, votati. Aveti solutii. Eu unul, din provincie, salut accesul la Otopeni cu metroul. Cu cit mai repede, cu atit mai bine.

Lucian Davidescu

Și eu, ca deţinător de apartament în str. Zambaccian, aş vrea metrou direct până la casa de vacanţă din Cornu.
Dar dacă aş sta în Braşov, aş prefera gară CFR la Otopeni.

Fluieratorul

Ah, si by the way, ca veni vorba de Germania, si nu numai. Daca vrem sa traim altfel, probabil ca trebuie sa vedem cum sa facem. pe nemti, transportul bine organizat, de orice fel, i-a ajutat teribil. O placere, in tara aia, sa mergi cu orice mijloc de transport. Rapid, eficient, decent, punctual, poti sa contezi pe ei ca sa-ti faci un plan. Accesul facil si ieftin la aeroport este un „default” in tarile civilizate.

Radu

@Fluieratorul
Calitatea comentariilor pe blog e destul de variabila, dar la acest post se pare ca e destul de buna. Eu am aflat ca exista cai ferate la doar 1km de terminalul de pasageri, deci se poate face destul de ieftin o statie CFR la Otopeni. Nu in terminal, bineinteles, dar racordat de terminal cu un shuttle (autobuz gratuit cu mult loc de bagaje, ca in occident) sau cu un pic de investitii (mult mai ieftin decat un metrou), http://en.wikipedia.org/wiki/Moving_walkway#High-speed_walkways. Daca ar fi suficient flux de pasageri plus localnici spre centru, atunci poate s-ar cuveni un metrou, dar chiar si asa, pentru oameni care locuiesc in Brasov ar fi mult mai rapid ca trenurile Rapid Brasov Bucuresti sa opreasca intai la Otopeni, nu?

Burca Costinel

Pai este evident ca aeroportul Baneasa a fost inchis tocmai pentru a se justifica construirea acestei linii de metrou .

Lucian Davidescu

@Fluieratorul
„voi aprecia accesul la Otopeni cu metroul, indiferent cit costa asta”
„Nu stiam ca locul acesta s-a transformat in flasneta si morisca de mistouri la pret redus”
Cost mare + preţ redus = reţeta sigură de faliment.
Altfel, fără supărare, dorinţa mea de-a avea metrou spre propria fermă de găini e şi ea – într-o măsură – demnă de consideraţie. Doar că nu despre asta era vorba 🙂

@Radu
Calea ferată de la Braşov nu trece PRIN Otopeni, deci ar fi cumva o întoarcere. Însă durata ar fi mai scurtă, măcar pentru că nu mai există staţii intermediare.

Liviu Stoian

1.Toate investitiile in infrastructura trebuie cedate sectorului particular, care sa le construiasca si sa le exploateze (daca sunt rentabile). Statul (autoritatile centrale si locale) trebuie sa se fereasca de aceste tentatii pentru ca au mereu in spate spagi sau cel putin suspiciuni de spaga. Pana la urma doar un stat socialist are mijloacele pentru asemenea investitii faraonice.
2. Reteaua de metrou ar trebui proiectata unitar, intr-un proiect eficient si exclusiv pe teritoriul capitalei, urmand ca pentru comunicatii interurbane de tipul Bucuresti-Otopeni trebuie implicate alte fondur si alte autoritatii decat cele ale Bucurestiului. Pana la urma interesul pentru acea zona din nordul capitalei este de fapt al imbogatitilor din tranzitie, care si-au facut palate dincolo de granitele orasului si acum vor metrou ca sa aibe cu ce sa vina guvernantele, paznicii si bucatarii lor.
3. Compania Siemens din Germania si Siemens din Romania ar trebui sa faca obiectul unui foarte atent control si o supraveghere speciala SIE/SRIl pentru ca atat grecii cat si argentinienii se plang ca germanii au obtinut comenzi de la ei pe baza de spagi date autoritatilor Se pare ca in Germania este o moda pentru ca si noi am mai avut un asemenea scandal legat de achizitia de autobuze Mercedes(ramas in uitare). Nu este putin lucru ca grecii au cerut in procesele lor extradarea unor oficiali refugiati in vest si ca s-au lovit de un refuz categoric, asa ca va trebui sa fim foarte prudenti. In aceeasi masura ar trebui verificate averile catorva personaje care de ani buni gestioneaza achizitiile de material rulant si piese de schimb pentru metrou si industrie.
4.Daca guvernul Ponta si primarul general al capitalei nu vor intelege sa opreasca pentru 2-3 ani orice cheltuiala in infrastructura, de felul celei de mai sus,ei vor continua sa impinga Romania spre zona de insolventa, cu refinantari tot mai putin sustenabile. Majoritatea asaziselor investritii facute in ultimii 20 de ani sunt doar niste nenorocite de cheltuieli, din care majoritatea cu utilitate minora. In aceasta categorie intra si podul de peste calea ferata de la Basarab. Imaginati-va ce se va intampla cand un nou primar va sistematiza zona si va muta (firesc) invechita gara de Nord fie in subteran, ca in NY, fie la Chitila, unde ar fi mult mai adecvat. Peste ce va trece atunci podul ? Stie cineva cat ne costa anual intretinerea lui ? Merita ?

ylika

Ba’, nu mai criticati atata ca o faceti degeaba. Asta reiese din rautatea voastra.
Lasati sa se fac metrou catre zonele din exteriorul capitalei. Poate numai asa se mai elibereaza orasul de aglomeratie si de mafia din imobiliare.
Cine-i prostu’ cu lovele sa bage-bani, cine nu-si permite sa-si faca o casuta mica mai departe de capitala. La seviciu zilnic cu metroul in Bucuresti, iar seara la aer curat si liniste.
Mai lasatio in fasole cu Italia, Franta, Anglia …..(retineti) eu am calatorit in aproape toata Europa, peste tot am gasit nereguli si nemultumiri. Nicio tara nu este fara cusur. Pana si Elvetia, care este jos palaria, are cate ceva de completat. Si vorba aia este Elvetia.

Frati romani, haideti sa nu mai criticam tara in care ne-am nascut si in care am crescut. Haideti sa facem ceva in tara asta.
Haideti la munca, la munca adevarata.
Iar pe cei care doresc sa face ceva bun sa-i incurajam si sa le dam o mana de ajutor.
Sanatate tuturor !

Stan Victor

deşi tramvaiele din rahova si colentina sunt tot timpul supra-aglomerate ,ei prefera sa faca un metrou inutil pentru o elita care oricum traieste in maşină şi ar fi sub demnitatea lor sa ia metroul

riscograma

Bravo, Fenechiu! Cu ocazia asta ti-ai spalat unul din pacate, la alegere 😛

http://www.zf.ro/politica/ministrul-transporturilor-magistrala-care-trebuie-sa-lege-metroul-de-aeroportul-otopeni-este-prea-scumpa-si-nu-se-justifica-11077189

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat miercuri că investiţia pentru Magistrala 6 de metrou, care să lege reţeaua existentă cu Aeroportul Otopeni, este una „uriaşă” şi nu este justificată de traficul existent, urmând să propună în loc un proiect suprateran mai ieftin.

„În ceea ce priveşte legătura dintre Gara de Nord şi Otopeni, Magistrala 6, aşa cum este numită, daţi-mi voie să vă spun că un miliard şi vreo 200 de milioane de euro cât este estimarea pentru această magistrală, mie personal mi se pare uriaşă, şi eu nu cred că vom avea vreodată pasageri pentru ca această linie să fie eficientă. Dacă această magistrală nu va face decât legătura între aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, vreau să vă gândiţi că nivelul maxim de pasageri pe care îl poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului. Dacă faceţi o comparaţie cu nivelul de pasageri pe care îl are pe un tronson similar Metrorex, veţi vedea că este de vreo sută de ori mai mare. Suntem într-o situaţie uşor delicată, pentru că există un contract cu japonezii, eu o să propun Guvernului să înlocuim acest proiect cu un proiect suprateran, pentru că avem infrastructură feroviară până aproape de aeroportul Otopeni şi am putea prelungi această infrastructură şi eventual să o introducem în subteran, în zona aeroportului Otopeni, şi să avem o legătură de zece ori mai ieftină şi care să parcurgă această distanţă într-un timp similar”, a spus ministrul, într-o conferinţă de presă.

El a adăugat că această variantă este doar ideea sa şi că nu a fost discutată în amănunt cu premierul, urmând să se stabilească dacă aceasta va fi considerată fezabilă.

Fenechiu a reamintit că autorităţile europene au aprobat finanţarea infrastructurii metroului cu fonduri europene.

„Suntem în discuţii cu companiile care lucrează pe Magistrala 5, întreaga magistrală, şi cu cei de la Max Boegl, şi cu cei de la Astaldi, pentru a vedea dacă dumnealor consideră că pot să continue aceste contracte după normele şi exigenţele Comisiei Europene. După cum ştiţi, Comisia Europeană ne cere contracte clare, fără ordine de variaţii mari, lucrări de calitate şi executate în timp. Dacă îşi vor asuma aceste lucruri, cele două companii, cu siguranţă în cel mai scurt timp vom demara activitatea, pe bani europeni. Dacă nu, nu”, a mai spus Fenechiu.

Metrorex a semnat în martie 2011 un contract pentru execuţia tronsonului Râul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 de metrou cu un consorţiu condus de compania italiană Astaldi, termenul prevăzut la vremea respectivă pentru deschiderea tronsonului fiind 2014.

Contractul are valoarea de 215 milioane euro, fără TVA. Tronsonul va avea nouă staţii, în lungime de 6,2 kilometri, şi va deservi 200.000 de locuitori.

În aprilie 2011, asocierea Max Boegl România-Max Boegl Germania a fost selectată pentru construcţia staţiei şi depoului Valea Ialomiţei, parte a Magistralei 5, pentru 231,67 milioane lei.

Întrebat în luna martie despre Magistrala 6, Fenechiu spunea că acest tronson se află în stadiul de proiectare, fiind vizată atragerea de fonduri europene pentru finanţarea lucrărilor.

Administratorul reţelei de metrou a lansat în mai 2012 anunţul de intenţie pentru licitaţia privind construcţia Magistralei 6, potrivit căruia linia ar fi urmat să fie pusă în funcţiune în 2017-2018, iar valoarea estimativă a contractului era de 1,05 miliarde euro, fără TVA.

Metrorex a încheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.

Cornel Horia

linia de metrou M4 trebuie prelungita nu spre nord ,inspre Otopeni,ci spre sud ,acoperind cartierele fara metrou(Ghencea,rahova,ferentari,giurgiu) si mai ales, preluând din pasagerii care sufoca acum M2(unirii-victoriei-pipera).
e o llinie mult mai ieftina decat Rahova-Colentina ,are doar 4 statii absolut necesare,are deja depou(straulesti).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începând cu 1 octombrie 2019, Riscograma a început un proces de fuziune ireversibil cu standard.ro. Vă invităm să vizitați noul site și să ne urmăriți pe paginile de Facebook, LinkedIn sau Twitter.