Standard
Lucian Davidescu

7 metode de furat cu vendomatul

E inutil să te cerţi cu o maşină, şi pe asta se bazează cei care măsluiesc automatele de vânzări.

În comerţ există o etică minimală care îţi permite să-i încredinţezi banii unui vânzător fără a te teme că ţi-i va fura. De când au apărut însă automatele, etica asta pare să se şubrezească. Prima dată poate să pară o defecţiune, dar dacă ea persistă luni de zile e clar că cineva preferă ca maşina să rămână „stricată”. În unele cazuri sunt doar angajaţii, cărora nu le pasă de şansele pe termen lung ale firmei. Dar sunt şi situaţii în care doar patronul e avantajat. Iată câteva metode de furt – de la cele mai barbare la cele mai subtile.

1. Aparatul nu livrează. Metoda era frecventă la început, acum pare că s-a mai rărit. De obicei, în timpul defecţiunii un tehnician e pe aproape şi, dacă clientul nu se resemnează prea uşor, apare binevoitor cu cheia.

2. Slotul gol. E o variaţie a primei metode: primul produs de pe un rând lipseşte. Dacă clientul nu observă şi plăteşte, rândul înaintează fără să verse nimic.

3. Înţepenirea. Marfa se propteşte în geam sau în uşiţă. Frecvenţa statistică a fenomenului poate fi măsurată şi îmbunătăţită.

4. Două sau nimic. O variaţie mai sofisticată: produsul e la un pas de a cădea, dar rămâne agăţat de cel de după. Dacă clientul mai plăteşte o dată, le primeşte pe amândouă – deci e forţat să cumpere mai mult decât a vrut sau să renunţe la bani.

5. Nu dă restul. Sau dă mai puţin decât maximum stipulat. Asta se mai întâmplă şi „live”, ce-i drept.

6. A doua gură. În cazul aparatelor cu fise, fanta e uneori deplasată, astfel că o monedă împinsă prea tare sau prea încet sfârşeşte în zona crepusculară.

7. Bip în gol. În cazul când trebuie format un număr din două cifre, la prima încercare se aud două bip-uri dar pe display apare doar una dintre cifre. Cine nu se uită şi, văzând că nu cade nimic, încearcă să formeze din nou, se trezeşte că a nimerit altă combinaţie de cifre şi că primeşte altceva decât a cerut.

Citește și:

Cum să-i prinzi pe angajații care fură

Cum fură bancherii bani din conturi

Locurile de unde se fură masiv și în secret chiar acum


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Beniamin Enache

Mi s-a intamplat de curand la un automat de cafea de la intrarea in parcul Titanii. Cafeaua costa1.5 lei. Am introdus bancnota de 1 leu.Pe urma moneda de 50 de bani. Pe ecran a ramas tot rest de plata 50 bani. Am mai introdus o moneda de 50 de bani. Pe ecran a ramas la fel rest de palta 50 de ban. Am sunat la numarul de pe aparat si mi-a spus ca voi fi contactat de un tehnician. In max 20 de minute am fost sunat si un tehnician a probat masina si a vazut ca introducand 50 de bani nu ii numara mereu. A deschis mi-a dat cei doi le inapoi si o cafea din partea casei.
Acum vreo cativa ani am bagat 3 lei la un automat coca cola in eroport. Nu a picat sticla. Am sunat si mi s-a spus ca voi fi contactat si cineva sa im vai da banii. Nu i-am primit nici in ziua de azi.

heto

Sincer… nu prea am intalnit automate de genul, erori se mai intampla, dar de obicei functioneaza(Exceptand pacanelele… pentru mine ramane un mister cum de cineva poate juca „jocuri de noroc”, contra unei masini, dupa regulile masinii…)

Dragos B

Cel mai tare tot automatul de cafea de la Aeroportul Otopeni este… 8 lei o cafea si 4 lei un pahar gol din carton…

Burca Costinel

Pe astia nu-i vede protectia consumatorului, sau se uita in alta parte?!

Burca Costinel

Pe mine m-au furat astea de la paypoint, dar mai mult de 1 leu sau 50 de bani nu mi-au luat! :p

Cezar

Va stiam om serios dl Lucian, renuntati sa mai scrieti la frustrare.
Stiti cat costa un WendingMachine nou ? Cam 5000 cele cu cafea simple si pana in 15-20.000 cele cu produse.

Afara costa 2euro sau 2gbp sa iti ei o cafea sau un produs. Cat costs aici ? 1.5 lei o cafea !? Pai la banii astia va spun ca fara 100 de aparate nu poti rezista, iar 100 de aparate sunt greu de intretinut mai ales ca la noi e greu cu personalul.
In Ro ajung aparate care su deja 5-10ani de exploatare.

Puteti scrie articole mai interesante, daca priviti tot tabloul.

Alex Anitei

De aceea eu nu folosesc vendomate decat daca n-am incotro. Defectiunile tehnice chiar cand sunt scuzabile sunt deranjante oricum.

Burca Costinel

Pai ce este trist este ca defectiunile astea tehnice sunt in favoarea celor care au aparatele, ca daca le dezavantajeaza apare echipa tehnica foarte repede.

Dan Ştefan

astia lucreaza pe principii economice sanatoase – contribuim toti cu cate putin ca sa o duca bine cativa

Stefan Muresan

Eu sunt prieten cu automatele de cafea. In primul rand, le caut si le folosesc pe cele cu cafeaua ieftina, 1,50 lei maxim (sunt localizate din timp si le frecventez des)… apoi am rabdare sa sun la telefonul ala scris pe ele, si sa ma cert cu domnisoarele si domnisorii de acolo, sa le explic ca sunt mistery customer de la Jacobs sau de la ce cafea scrie acolo ca folosesc ei, si ca o sa aiba mari probleme cu foirma furnizoare ca le strica brandul… si normal cer banii inapoi… asa, in gluma… si sa stiti ca de 2 ori m-au sunat sa vina un nene sa-mi dea 1 leu inapoi, asa i-am speriat de tare 😉 … Ultima varianta e ca sa ma razbun pe propietarul magazinului, un pic de scandal si cheama el firma respectiva… si ultima solutie este razbunarea adevarata, guma de mestecat sau bonuri fiscale in fanta pentru bani… daca tot e sa treaca rar pe acolo si sa ne ignore, macar sa nu gaseasca bani 😉

Lucian Davidescu

:)) Și dup-aia se miră că ~e greu să faci afaceri în România cu automate second-hand şi angajaţi retarzi~

spunk

E un picuţ cam stupidă teoria asta a conspiraţiei, dintr-un motiv foarte simplu: un aparat care nu livrează e un aparat care îţi căştigă 3 lei în nouă cazuri din zece şi este vandalizat a zecea oară. Consumatorul român e foarte vigilent şi suspicios, mereu dispus să ia legea în propriile mâini – vezi articolul şi comentariile. E absolut sinucigaş să configurezi aparatul să nu livreze, nu mai găseşti nici cordonul de priză când te întorci, nu în România.

În plus, mi s-a întâmplat de mai multe ori să fiu eu cel avantajat. EU sunt cel care vă fură sandwitch-ul înţepenit Mwahahaha !

Lucian Davidescu

E un picuţ stupid să combaţi la porţi deschise, dar probabil ai scuza că ai citit pe sărite: „În unele cazuri sunt doar angajaţii, cărora nu le pasă de şansele pe termen lung ale firmei”

Bogdan Vergelea

Asta e articol demn de acest site? O luati la vale mai baieti…la fel si vizitatorii..

Burca Costinel

Pai furturile astea au ajuns sa ia amploare odata cu raspandirea masinariilor care distribuie diverse produse.

Razvan Buda

Da, dar poate fi folosit ca sac de box daca nu isi indeplineste corect functiie de vendomat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începând cu 1 octombrie 2019, Riscograma a început un proces de fuziune ireversibil cu standard.ro. Vă invităm să vizitați noul site și să ne urmăriți pe paginile de Facebook, LinkedIn sau Twitter.