Standard
Lucian Davidescu

10 lucruri pe care linia aeriană nu ţi le spune niciodată

…şi care companii au cele mai mari întârzieri.

 

1. Vindem mai multe bilete decât numărul de locuri din avion (overbooking), pentru că mulţi pasageri nu se prezintă. Însă uneori se prezintă, iar atunci te vom lăsa pe jos. În cazul ăsta, ai dreptul la reprogramare ŞI despăgubiri, exact ca în cazul unui zbor anulat.

2. Exagerăm durata de zbor pentru ca, şi dacă plecăm cu întârziere, să putem spune că am ajuns la timp.

3. Atunci când zburăm cu foarte puţini pasageri nu este din respect pentru tine ci pur şi simplu că trebuie să ajungem
la destinaţie pentru următorul zbor. De asemenea, contabil este de preferat să zbori chiar şi uşor sub gradul minim de încărcare, pentru că există oricum costuri fixe iar staţionarea n-ar face decât să mărească pierderile.

4. Statisticile de siguranţă a zborurilor sunt impresionante. Totuşi, ele nu includ atentatele teroriste. Tehnic – ele sunt irelevante, practic cifrele s-ar umfla substanţial.

5. Cu cât calitatea serviciilor unei linii aeriene este mai bună, cu atât avioanele sunt mai vechi. La câţi bani îţi luăm, ne permitem să plătim diferenţa de combustibil consumat.

6. Zburăm cu combustibilul la limita minimă, pentru că propria sa greutate măreşte consumul. Dacă vremea proastă ne întârzie, s-ar putea să aterizăm în altă parte decât la destinaţie.

7. La decolare, trebuie să ridici fereastra oblonul nu ca să se vadă avionul ci pentru ca să vezi tu pe unde să ieşi în caz de răsturnare.

8. Dacă nu-ţi rezervăm locuri la check-in, este pentru că sperăm ca data viitoare să plăteşti în plus pentru „îmbarcare prioritară”.

9. Programele de fidelizare sunt avantajoase pentru tine doar dacă zbori predominant pe o singură rută. Altfel, vei rata o mulţime de oferte de la competitorii noştri.

10. Dacă avem probleme tehnice înainte de decolare, mai întâi ne uităm dacă e vreo furtună pe care să dăm vina.

Citește și
Cele mai sigure și cele mai riscante avioane
Cum poate scăpa Tarom de faliment
Ce avioane au Patriciu și Țiriac


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MeTeo

hehe…@Lucian, tot bicicleta.

Alin

cand compari, in acelasi grafic, Lufthansa cu Carpatair, se cheama ca pui mere cu pere. Pune lufthansa, KLM, Air France, British Airways, iar low-cost-ul separat. si sincer, indiferent cat de jegoasa a fost compania cu care am mers, nu am auzit sa ramana pasageri pe jos ca e prea plin avionul. dar pe cei de la Blue Air ii cred in stare ;P

Dan

1. nu exista, poate la companiile low-cost, dar pot sa-ti numesc 3 companii care nu fac asa ceva (Lufthansa, Qantas, Aegean) niciodata – stiu asta din cea mai sigura sursa posibila (mai sigura decat directorul de vanzari de la Lufthansa).

2. durata de zbor se "exagereaza" cu 15 minute in mod curent la companiile de linie ca masura de precautie impotriva intarzierilor la aterizare (dar depinde si de unde pleaca). Daca cursa pleaca de pe un hub al companiei, atunci e ok mereu. Daca faci o cursa intre doua aeroporturi si niciunul nu e hub al companiei cu care zbori, atunci "all bets are off".

3. inexact – exista un program bine stabilit al avioanelor (la companiile mari). Un avion trebuie sa se afle pe un anumit aeroport la o ora exact, fie ca mai are o cursa, fie ca nu. Exceptie companiile mici care au 2-3 avione si curse intre 2-3 orase, pentru cele mari este vital sa mentina programul avionelor si zboara chiar daca avionul e gol. Nu dai peste cap programul turnului de control, planul de zbor, verficarile avionului, etc, doar pt ca ai un avion gol.

4. sigur … la 4-5 atentate care au loc pe an pe liniile aeriene din lume, cifrele cresc ametitor fata de cele 50-60 de incidente pe care le are in general orice companie.

5. serios? La SIngapore Airlines, aleasa linia aeriana cu cele mai bune servicii, are cel mai vechi avion in varsta de mai putin de 10 ani (un Boeing 777).

6. nu exista asa ceva, nici macar la low-cost. Legislatia cere un surplus de minim 25% fata de necesarul planului de zbor.

7. lol, ce aberatie, ce legatura are asta cu rasturnarea

8. nu exista asa ceva la companiile de linie ci doar la low-cost. Nici sa vrei, nu exista "imbarcare prioritara" la companiile de linie. Teoretic business class are imbarcare prioritara, dar la cursele continentale imbarcarea se face mereu invers, locurile din spate inainte. La cele intercontinentale, business si first au rampe proprii, in functie de tipul de avion.

9. programele de fidelizare sunt avantajoase daca zbori cu o alianta anume. Dar avand in vedere diversitatea companiilor din fiecare alianta, poti linistit sa te dedici uneia pt ca in termeni de rute, le ai pe toate acoperite oricum.

10. la romani, in general asa e, pentru ca exista reticenta fata de zbor. Daca le zici ca aparatul a avut nevoie de o revizie de urgenta, nu se mai imbarca nimeni. In alte tari nu e asa. Am zburat recent cu Lufthansa si ne-au spus chiar inainte de imbarcare ca intarzie 15 min pt ca se calibreaza un motor. Lumea a ridicat din umeri si a asteptat.

Maria

"La decolare, trebuie să ridici fereastra"

Cum vine aia?

Lucian Davidescu

@Alin

AF şi BA au câte o singură destinaţie directă din Ro, deci nu se califică

@Dan

Te-a minţit:
http://lmgtfy.com/?q=lufthansa+overbooking

@Maria

Corect 🙂 Am schimbat

Dan

@Lucian: nu m-a mintit. Sursa respectiva e baza de date a Lufthansa (caci lucrez la aplicatia lor online). Ce-mi arati tu sunt drepturile pasagerilor si ce se intampla in caz de overbooking. Alea sunt publicate obligatoriu de liniile aeriene, dar asta nu inseamna ca linia respectiva chiar practica overbooking

Am verificat manual zeci de mii de zboruri (cand rezolvam erori de booking online pt suportul tehnic) si niciodata n-am vazut cazuri de overbooking. Poate sa vina directorul Lufthansa si sa-mi zica ca el personal a ordonat practicarea de overbooking pe diverse zboruri si eu il contrazic si-i arat ca nu se face in practica.

Lucian Davidescu

@Dan

Uită-te şi mai jos de primul rezultat. Vei vedea şi cât a încasat Lufthansa din overbooking.

Dacă vrei să spui că LH nu a MAI făcut overbooking de când lucrezi tu pentru ei, o fi 😀

mihai

@Lucian. Dan ti-a dat argumente pentru o serie intreaga de afirmatii iar din raspunsul tau, care se refera doar la punctul 1, se intelege ca esti de acord cu el ca in prezent poate nu se mai practica overbooking-ul insa ca mai demult s-a facut. Poate asa o fi, dar postarea ta e scrisa acum, nu in trecut. Iar faptul ca multe din afirmatii au fost infirmate de Dan, unele prin argumente legale, duce la concluzia ca postarea e destul de slab documentata.

Vezi ca cei de la freakonomics au avut o serie de postari pe tema aviatiei, inclusiv interviuri cu piloti apropo de unele practici si pot fi gasite acolo informatii mai consistente.

Lucian Davidescu

@mihai

1. Răspund la ce merită răspuns 🙂

2. Argumentele "legale" nu-s argumente, dacă ceva e ilegal nu înseamnă că nu se întâmplă.

Repostez cele două linkuri de puţin mai sus, care susţin ce spun eu:
http://news.yahoo.com/s/ap_travel/20080808/ap_tr_http://www.highbeam.com/doc/1G1-74465965.html
3. Dacă O companie nu a mai avut overbooking de când e Dan acolo (deşi pe propriul site compania spune că trebuie să te aştepţi şi la asta), nu înseamnă că fenomenul nu mai există.

În plus, nu ştiu dacă "Dan" e cine zice că e, dacă ce spune-i adevărat, dacă nu cumva lucrează acolo de o săptămână etc. Poate tu ştii 😉

micu

@alin maestre carpat air nu e companie lowcost…

a si lufthansa a fost infiintata in 1926

carpat air in 2000 …

a si ca servicii inclusiv nemti spun ca taromul are servici mai bune ca lufthansa (regional ca astia zboara la noi)

Stefan Murgeanu

nu cred chestia de la punctul 1, zbor destul de des cu lowcost (zboruri de max 2-3h) si niciodata (!) nu am vazut/auzit/patit asa ceva 😉

in rest, bine punctat 🙂

Cristina

Ba eu am patit, intr-o iarna, in preajma Craciunului, si la plecare (mergeam la Viena) si inapoi. Dar daca in Romania am rezolvat mai usor – eram un grup mare iar cei de la aeroport ne sugerau sa mergem "in transe", la intoarcere, cand nu mai aveam nici un ban buzunar, ne apucase groaza cand am vazut ca era sa ramanem pe aeroport. Ne sugerau sa plecam opt ore mai tarziu, cu o cursa cu escala nu stiu unde, si ne dadeau, intr-adevar despagubiri. Insa tot ce voiam era sa ajungem acasa la ora anuntata, pana la urma au renuntat altii la cursa, pentru a incasa despagubirea. A fost traumatizant. Nu era companie low-cost, nu mai tin minte insa cu ce-am zburat, se intampla in urma cu trei ani.

Catalin Dragomir

Super adevarat!! 🙂

mediafax.ro

Un utilizator al site-ului Reddit a făcut o listă cu lucruri mai puţin ştiute despre zborul cu avionul, după ce a cules informaţii de la profesionişti din domeniul aviaţiei: piloţi, însoţitori de zbor, ingineri şi pasageri informaţi.

Lumina difuză are scopul de a pregăti pasagerii pentru evacuare, nu pentru somn

„Când un avion aterizează în timpul nopţii, însoţitorii de zbor diminuează intensitatea luminii în caz că este nevoie să evacueze pasagerii la aterizare…ochiii sunt deja adaptaţi la întuneric, astfel că poţi vedea mai bine odată ce ajungi în exteriorul avionului.” – @bonestamp

Poţi descuia o toaletă din exterior

„Oricine e în stare să descuie o toaletă de avion din exterior. De obicei există un mecanism de lacăt ascuns în spatele plăcuţei de pe uşă care interzice fumatul.” – @threeway

Aerul pe care îl respiri este de la motor

„Aerul pe care îl respiri în avion este de fapt aer comprimat de la motor. O mare porţiune (25-50%) ajunge în cabina pilotului, iar restul este pentru pasageri. Aerul iese din avion printr-o gaură mică din spatele fuselajului” – @virgadays

Păturile primite de pasageri NU au fost spălate

„Păturile şi pernele alea? Da, au fost reîmpăturite şi îndesate înapoi în locul pentru bagaj, între zboruri”, potrivit unui utilizator al site-ului Reddit care spune că a lucrat la compania americană Southwest. De asemenea, tăvile pe care este servită mâncarea sunt folosite de multe ori de către părinţi la schimbarea scutecelor. „Iar tăvile acelea nu le-am văzut niciodată curăţate sau sanitizate” – @melhow44

Pilotul te poate aresta în mijlocul zborului

„Pilotul are o autoritate aproape nelimitată când uşile aeronavei sunt închise. Poate să aresteze persoane, să scrie amenzi şi chiar să accepte testamentul unui pasager pe moarte” – @virgadays

Poţi fi avansat la prima clasă după decolare

„Da, vă putem avansa la clasa business sau la clasa întâi după ce uşile avionului se închid. Nu, nu o facem foarte des, parţial pentru că la unele linii aeriene trebuie să depunem un raport care să explice de ce am făcut-o, parţial pentru că trebuie să existe o masă pentru tine şi parţial pentru că aceste cabine sunt adesea pline. Pe cine avansăm? Nu pe cineva care poartă un tricou murdar. Ajută dacă eşti foarte prietenos, bine îmbrăcat, arătos, unul dintre prietenii noştri sau toate cele menţionate” – însoţitor de zbor anonim

Piloţii adorm în timpul zborului

„Între 43 şi 54 la sută dintre piloţi chestionaţi în Marea Britanie, Norvegia şi Suedia au recunoscut că au adormit în timp ce pilotau un avion cu pasageri”.

Unii oameni fură vestele de salvare

„Unele persoane iau aceste veste de salvare, aflate dedesubtul scaunelor sau între ele, drept amintire. Este o ofensă meschină ce poate fi sancţionată, iar în timp ce companiile aeriene verifică fiecare scaun la începutul fiecărei zilei, un avion poate face mai multe călătorii într-o zi, timp în care un pasager poate fura o vestă de salvare. Aşa am înţeles că e o idee bună să verifici dacă vesta este într-adevăr acolo” – George Hobica, expert în linii aeriene

Există mânere speciale în caz că însoţitorii de zbor cad din avion

„Data viitoare când te urci într-un avion, ia seama mânerelor de lângă uşă, chiar în interiorul avionului(…) În cazul unei evacuări de urgenţă, când însoţitorii de zbor manevrează uşa de ieşire, pasagerii, în graba lor panicată de a ieşi, au tendinţa de a-i împinge pe aceştia din drum. Mânerele sunt acolo ca să fie sigur că însoţitorii de zbor rămân în avion dacă este necesar” – George Hobica

Măştile de oxigen îţi asigură doar 15 minute de aer

„Dacă măştile de oxigen coboară, ai la dispoziţie doar aproximativ 15 minute de oxigen din punctul în care le-ai scos. Totuşi, e mai mult decât suficient pentru ca pilotul să ducă aeronava la o altitudine mai mică, unde poţi respira normal” – @jezalenko

Însoţitorii de zbor îţi reţin câteodată cina, în speranţa că vei adormi

„În zborurile de noapte, uneori amânăm servirea mesei cât de mult putem astfel încât să adormi şi ca noi să avem mai puţin de făcut” – steward anonim

Nu ar trebui să te atingi de apa din avion

„Să nu beţi niciodată apa dintr-o aeronavă dacă nu provine dintr-o sticlă. Nici măcar să nu o atingeţi.” Potrivit uitilizatorului gruntman, instalaţiile care ar trebui să purifice canalizarea de la toaletă şi cele care trebuie să reumple avionul cu apă potabilă se află la o distanţă de câţiva metri una de alta şi câteodată sunt administrate de aceeaşi persoană”.

Echipajul nu este plătit până nu coboară pasagerii

„Linia noastră aeriană obişnuia să ne plătească atunci când ne prezentam la datorie la aeroport. Dar asta se întâmpla în urmă cu eoni…Acum suntem plătiţi doar când roţile părăsesc pământul. Uneori pot apărea ore de decalaj între momentul în care apărem la muncă şi momentul în care suntem în aer. Companii diferite au politici diferite, dar este o modalitate pentru ele de a economisi bani” – steward anonim

Piloţii primesc mese separate în caz că una dintre acestea le provoacă greaţă

„Doi piloţi primesc mese diferite şi nu le pot împărţi. Acest lucru se face în caz de toxiinfecţie alimentară” – @Wrestlingisgood

Însoţitorii de zbor nu urmează, cel mai probabil, regulile privind folosirea telefoanelor mobile

„Sora mea este însoţitoare de zbor, după ce le spune tuturor să oprească toate electronicele se duce în spatele avionului, scoate telefonul mobil şi începe să scrie mesaje” – @dora_de_destroya

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începând cu 1 octombrie 2019, Riscograma a început un proces de fuziune ireversibil cu standard.ro. Vă invităm să vizitați noul site și să ne urmăriți pe paginile de Facebook, LinkedIn sau Twitter.