15 February 2013
romanianhighwaymap

10 dovezi că responsabilii cu transporturile din România sunt IMBECILI

Oricât ar fi de mare, hoţia nu poate să explice tot.

romanianhighwaymap

“S-a întâlnit hoţul cu prostul” nu e o vorbă în vânt, ci un eveniment cosmic, de care România are parte din plin şi care poate fi exprimat matematic. Să luăm o ţară prosperă – Elveţia, şi să facem comparaţie cu orice altceva din lumea asta – începând cu Africa subsahariană, terminând cu vecinii OK-dar-cu-lipsuri ai elveţienilor şi trecând, desigur, prin România.

Diferenţele sunt măsurabile, dar care sunt cauzele lor? Să simplificăm şi să le reducem la două foarte cuprinzătoare – hoţia şi prostia. Astfel, toată diferenţa dintre România şi Elveţia ar putea fi exprimată printr-o ecuaţie simplă, cu două necunoscute: România minus X hoţie minus Y prostie egal Elveţia. Desigur, ca în orice ecuaţie cu două necunoscute, datele sunt prea puţine pentru rezolvare. Ce putem intui este că diferenţa e atât de mare încât DOAR prostia sau DOAR hoţia nu sunt explicaţii suficiente. Cu siguranţă, ele fac un cuplu formidabil doar împreună.

Când e vorba de transporturi, România reuşeşte să se distingă chiar peste orice măsură imaginabilă: cele mai mari preţuri pe kilometru, cele mai mici perioade de garanţie, cele mai lungi termene de execuţie şi miliarde de euro cheltuite fără rezultat, care au culminat cu un abandon monumental – Autostrada Transilvania. În clasamentul WEF al competitivităţii, România este la infrastructură pe locul 136 din 139. După, mai sunt doar Mongolia, Angola şi Bosnia-Herţegovina din care ultimele două sunt după război la propriu.

Pentru o asemenea performanţă, hoţii trebuie să fie de-a dreptul tâlhari iar proştii – cu totul IDIOŢI (scuzaţi majusculele, sunt pentru a-i ajuta la o lectură simplificată). Exemplele sunt uşor de găsit – aproape tot ce se face, se face pe dos. Iată câteva:

1. Cel mai scump şi greu de construit e o autostradă care să traverseze munţii. În mod firesc, ea ar trebui începută mai devreme decât toate celelalte. S-a întâmplat asta? Nu, dimpotrivă! S-au construit autostrăzi la câmpie şi picioare de pod prin Ardeal, dar Comarnic-Braşov, Piteşti-Sibiu sau Iaşi-Târgu Mureş nu sunt nici măcar bătute în cuie în vreun fel. Va dura cel puţin ŞAPTE ani de la momentul baterii în cuie până la finalizare şi cine ştie cât până când cei şapte ani să înceapă.

2. Autostrada Bechtel, aşa puţină cât s-a făcut, era utilă dacă măcar era începută de la un capăt – de exemplu porţiunea dintre Braşov şi Făgăraş era comună cu alternativa la “coridorul IV” şi putea fi acum reutilizată. Cât s-a lucrat acolo? ZERO!

3. Problema dintre Bucureşti şi Ploieşti a fost rezolvată în mod complet redundant. Pasajele de la Băneasa şi Otopeni au fluidizat traficul pe DN1 în timp ce simultan era construită autostrada. De la Comarnic mai departe nu s-a întâmplat nimic. Rezultatul? Cine pleacă din Bucureşti are la dispoziţie, la început, ŞASE BENZI pe sens – trei pe DN şi trei pe autostradă. Numărul tot scade până la O SINGURĂ BANDĂ după doar 110 Km!

4. Oraşul Bucureşti va fi înconjurat de un inel de autostradă, segmentată în două – Nord şi Sud. Ştiaţi că prioritară e legătura prin Sud, deşi ea leagă doar DOUĂ autostrăzi existente în loc de TREI cât leagă cea din Nord?

5. Maşinile mici sunt obligate să plătească rovinietă, o taxă cu costuri de colectare enorme (în bună parte colectate de UTI), deşi există un sistem de taxare redundant care ţinteşte indirect acelaşi serviciu – acciza. Taxa specială are rost în cazul vehiculelor grele, care strică drumurile disproporţionat cu consumul de carburant (un TIR strică asfalt cât 10000 DE DACII)

6. Când e vorba de politica de transporturi cu Bulgaria, imbecilii de la Bucureşti gândesc cam aşa: să nu mai facem poduri, pentru ca tirurile “turceşti” să treacă cât mai mult prin România şi să ţinem podul de la Giurgiu scump şi stricat, pentru ca românii să nu îşi facă vacanţele la bulgari. De două ori tâmpenie. În primul rând pentru că tirurile în tranzit (presupunând că acoperă avaria drumurilor din taxa de tranzit deşi nu e sigur) aglomerează Valea Oltului până la punctul în care devine astfel impracticabilă şi UN HANDICAP PENTRU ECONOMIA ROMÂNEASCĂ. În al doilea rând, pentru că bulgarii ar avea de făcut mai multe drumuri la Bucureşti după cumpărături decât românii – la nisipuriledeaur.

7. Când e vorba de politica de transporturi cu Ucraina, e o luptă surdă (ucrainenii sunt cam la fel de stupizi) pentru traficul care intră pe Dunăre. Ei ne-au scufundat o navă în canalul Sulina, noi încercăm să mutăm din apă, ei sapă un canal alterantiv printre pelicani, noi cheltuim energie şi bani pe lobby internaţional. Miza? Taxele de tranzit încasate sunt de ordinul a câteva SUTE DE MII DE EURO pe an.

8. În Bucureşti a fost construit un pasaj lung de 2 KILOMETRI – Basarab – peste un ciot de cale ferată care se opreşte după doar 500 DE METRI, situaţie care se rezolva mai elegant şi la o fracţiune din cost prin deplasarea gării.

9. Există un proiect pentru metroul către Otopeni, dar nu există unul pentru magistrala Rahova-Colentina, deşi diferenţa de trafic între cele două rute este de peste 1 LA 10. Gheorghe Udrişte a recunoscut – întrebat de riscograma – că finanţarea japoneză nu depinde de rută ci că dimpotrivă, ruta a fost indicată în mod expres de partea română. Pe de altă parte, linia de tren de suprafaţă este lângă gardul aeroportului şi ar putea fi reparată şi uşor extinsă, cu doar o mică parte din costul unui metrou subteran.

10. “Modernizarea” căii ferate dintre Bucureşti şi Constanţa a durat cinci ani şi a costat un miliard de euro. Rezultatul? Timpul oficial de parcurs a CRESCUT cu 5 minute, iar cel real s-a DUBLAT!

COMENTARII[VEZI INTERFAŢA TEXT]
COMENTARII[VEZI INTERFAŢA FACEBOOK]
  • Cel puţin hoţul face ceva cu ceea ce a furat, dar prostul tot prost rămâne!
    Mă gândesc la nişte exemple de genul cu scandalul Caltaboşilor al lui Remeş sau găinăreala lui Năstase care la trimis în puşcărie, pe el, omul care a vândut Petromul pe doi bani şi alte, alte chestii asemenea

  • Poveste fara sfarsit.
    Uite inca 2 romanisme, datorate inclusiv lipsei studiilor de impact si prioritizarii:
    1. De ce nu se finalizeaza centura Bucurestiului, inainte de a incepe lucrarile la centuri cu trafic incomparabil mai mic ?
    2. De ce se cheltuie sute de milioane pe reabilitari de cai ferate intre localitati de care doar localnicii si google maps au auzit. ?

  • Eu nu cred ca sunt imbecili, cred ca sunt interesati doar sa faca bani pentru ei si pentru partid.

  • O autostrada finalizata aduce voturi, poporului nu-i prea pasa ca e la munte sau la campie, el vrea sa vada panglici taiate, chiar daca autostrada proaspat inaugurata este inutila. O autostrada la campie costa de 5 ori mai putin decat una montana si este finalizata in timpul mandatului, astfel incat sa garanteze plusurile de imagine partidului.

  • 1. bucuresti – russe, segment mic, podul e dezastru, ca sa ajungi la pod trec toti printr-un satuc …, dupa mine ar trebui facut un pod cu 3 benzi pe sens acolo, si autostrada in toata regula fara sensuri giratorii, etc. taxa scoasa de tot

    2. iasi – r.moldova – suceva astea trebuie urgent conectate cu autostrada catre vest si catre bucuresti, sa treaca prin romania tot traficul international doar am castiga din asta

    3. conectat odessa – tulcea (galati, braila) – constanta – varna

    4. craiova uzinele ford conectati urgent la reteaua de autostrazi sa poata duce marfa in directiile de mai sus

    traficul care vine din vest din ungaria sa fie redirectionat prin romania catre sud sau tarile de est, repet romania doar ar castiga din asta din toate punctele de vedere

  • Bineinteles ca sunt interesati sa faca bani pentru ei si partid dar sunt SI PROSTI.Asta e problema sa fure dar sa si miste ceva

  • prostii suntem noi, oamenii de rand care vedem ce se intampla si nu facem nimic, fiindca acceptam si le permitem sa faca toate mizeriile astea pe carca noastra si pe a copiilor nostri

  • Statul ar trebui sa lase companiile private sa dezvolte si sa exploateze singure marile proiecte de infrastructura, cum ar fi autostrazile, caile ferate si magistralele de metrou, si sa scada taxele de drum in rest, rezumandu-se ori la taxa pe benzina, ori la ROvigneta. Spre deosebire de stat, o companie privata e obligata sa fie profitabila. Nu isi permite sa o lalaie, sau sa tranteasca sectiuni de autostrada izolate, ori in zone unde nu ar prinde trafic.

  • Cu siguraqnta hotiile de pe calea ferata Bucuresti-Constanta n-ar fi fost atat de mari si distrugatoare, daca n-ar exista o intelegere paguboasa pentru noi, romanii de rand, care circulam cu trenul, intre hoti, cei de la CFR, politie si, cu siguranta, cu transportatorii care detin autocarele care, inlocuind trenurile practic, strabat aceasta distanta mai repede si mai ieftin. Oricum furturile au inceput chiar inainte sa fie terminata lucrarea, iar masurile legate de paza politieneasca sau armata a respectivei rute de cale ferata se puteau lua cu cel putin 3-4 ani in urma

  • @Lucian
    Am verificat indicii WEF din sursa indicata de tine
    Romania pare sa fie pe locul 92 la infrastructura, vezi pagina 19.
    Imi scapa mie ceva?

  • Oricum, daca te uiti si la pagina 284 unde Romania e detaliata, infrastructura e un punct slab impreauna cu “gradul de sofisticare al afacerilor”.

  • @Alex Nicolin
    Bine-venit inapoi (sau poate deja erai, dar nu am observat eu). Sunt de acord cu simplificarea taxelor auto. Daca sunt batrani sau saraci cu Dacii 1300 (sau rable importate, nu conteaza) care le conduc doar de 1-2 ori pe luna cand isi fac cumparaturile, ajunge cat platesc din acciza pe benzina, nu mai e nevoie de taxe de inmatriculare si roviniete. Sunt suficiente doua lucuri:

    1) sa fie doar acciza, fara roviniete etc; si daca sunt autostrazi private, sa faca la fel ca cele de stat–sa masoare cate masini / camioane le parcurg zilnic, si apoi sa ia parte proportionala din fondul colectat din accize (care va fi un fond de miliarde de euro anual)

    2) orasele unde nu sunt suficiente locuri de parcare, sa faca o licitatie pentru un numar rezonabil de locuri (cu mai multe categorii, daca e vorba de un loc de parcare bine demarcat, sau doar de un permis de a parca peste noapte pe trotuar, cum se face in Bucuresti), si apoi din aceste fonduri sa invensteasca in infrastructura locala.

    Fiecare oras (sau sector in Bucuresti) poate decide in mod democratic daca vrea sa lase masinile sa parcheze pe trotuare sau nu (si care trotuare), si daca sa lase orice masini, sau numai masinile cu permis valid.

    Revenind la subiectul autostrazilor–in restul lumii s-au facut cu success atat autostrazi de stat cat si private. Dar au avut un lucru in comun–statul s-a ocupat de exproprieri, cu compensatii rezonabile. Altcumva e imposivil. LD scrie de sectorul Comarnic-Brasov, sau orice trecatori prin munti–acolo sunt mii de proprietari privati care ar trebui expropriati. Daca 99% sunt rezonabili si se multumesc sa fie despagubiti cu doar 200% din pretul pietei dar 1% sunt incapatanati si vor despagubiri de miliarde de euro pe un hectar de teren ca asa vor muschii lor, ce faci, ramane Romania fara autostrada? Intr-o utopie anarho-capitalista toti oamenii ar fi rezonabili, dar in realitatea din Romania cel putin 1% din oameni vor fi foarte incapatanati, cu pretentii care ar impiedica construirea autostrazilor care trec muntii.

    Si in China, cu laudatele sale autostrazi private (cel putin dupa cum scria LD, nu am stat sa ma uit cate autostrazi private are) sunt probleme cu exproprierile, citeste articolul
    http://www.huffingtonpost.com/2012/11/23/china-home-amid-highway-a_n_2178986.html
    http://www.guardian.co.uk/world/2012/dec/01/chinese-highway-house-demolished

    Nu sunt de acord cu statul chinez–pana la urma (dupa 5 ani de amanari, nu imediat) l-a fortat pe om sa accepte doar 40k dolari, mult mai putin decat cei $90k care i-a bagat el in casa, si omul era justificat sa refuze o compensatie asa mica, merita de cel putin 3 ori mai mult (ca cei $90k erau doar costul materialelor, nu si al muncii lui). Deci nu as numi pe acest om incapatanat, dar cu siguranta ca din mii de oameni ale caror terenuri si cladiri trebuie expropriate, se gasesc macar cativa incapatanati care sa aiba pretentii total nerealiste, de sute sau mii de ori mai mari decat banii platiti de ei pe terenuri (sau investiti in cladiri).

    Cum este in Romania cu exproprierile pentru autostrazi, si nu este acesta un motiv pentru intarziera segmentelor care trec prin munti? Si tu ce parere ai, daca un proprietar si-a facut cu 100k euro o pensiune pe Valea Prahovei (sau pe ce vale trece autostrada, poate ca are alt traseu), si statul ii ofera doar 200k euro compensatie, sau dupa indelungi negocieri 300k, dar proprietarul zice ca pensiunea sa valoreaza 1 miliard de euro pentru ca este focar de energie cristalina cu proprietati New-Age si ca spera sa gaseasca fraieri care sa se cazeze cu un milion euro pe noapte (teoretic orice e posibil, lumea e plina de fraieri), iei partea proprietarului, chiar daca asta inseamna ca Romania va ramane fara autostrazi trans-carpatice?

  • trist!

  • Aia include reţeaua electrică şi numărul de telefoane, de mai ridică media. Eu vorbesc de “Quality of overall infrastructure”, care se găseşte la pagina 388.

  • Nu sunt prea mulţi proprietari la munte, dimpotrivă – în mare parte păduri publice sau păşuni comunale. Doar pe Valea Prahovei în staţiuni ar fi ceva exproprieri. Exproprierile întârzie lucrările doar dacă nu sunt începute din timp, numai că în cazurile ăstea n-a început nici o expropriere.

  • @LD
    De ce nu sunt proprietari la munte, din cauza nationalizarii din 1948? Cine detinea terenurile inainte? Nu ma refer la muntii in sine, ca autostrazile nu sunt facute toate prin viaducte si tunele (ca ar fi mult prea scump); ma refer la vaile care strabat muntii–valea Oltului, valea Prahovei, valea Jiului, culoarul Timis-Cerna, care trec prin foarte multe sate. In anumite cazuri satele pot fi ocolite de o viitoare autostrada (dar si atunci incalca gradinile satenilor), dar in multe locuri vaile sunt destul de stramte, incat nu s-ar putea face autostrada fara sa se darame macar o casa (ca a rade jumate de km de munte nu este o solutie realista, nici sa se faca un tunel doar pentru a ocoli satul).

    In China tot pamantul apartine statului, oamenii pot doar concesiona pe 99 ani, cum a facut acel taran care si-a construit vila viselor lui. Dar tot expropriere a fost (si a durat 5 ani), chiar daca el nu era proprietarul pamantului. A ajuns sa fie construita autostrada in jurul casei lui, dar bineinteles asta nu era o solutie permanenta. Exproprierea trebuia facuta, si faptul ca omul a avut 5 ani pentru a decide a fost un lucru bun. A fost strigator la cer doar compensatia mizera care a fost obligat sa o accepte.

    Deci intrebarea ramane–daca autostrada transcarpatica ar aduce un beneficiu enorm tarii, dar se impiedica de un singur proprietar pe valea prahovei, atunci
    1) are dreptul statul sa il exproprieze sau nu, bineinteles cu compensatie generoasa (si nu mizera ca in China)? Ionut zice ca nu, ca si daca statul ar oferi 1M euro si proprietarul cere un miliard ca asa vor muschii lui, statul nu poate forta nimic
    2) daca statul nu expropriaza, cum se poate construi autostrada privata? Pentru ca in toate tarile, intreprinzatorii privati nu au dreptul sa exproprieze, numai guvernul isi rezerva dreptul de “eminent domain”.

    Asta se aplica cu atat mai mult cand e vorba de linii de metrouri, ca in spatii urbane mult mai multi oameni trebuie expropriati. Bineinteles ca exproprierea comunista, unde compensatia nu e nici pe jumatate din valoarea proprietatilor, este abuziva. Dar fara exproprieri (oricat de generoase ar fi), nu s-ar putea construi nici o infrastructura de anvergura, nici macar un bulevard nu ar putea fi largit, etc. Cand e necesar acordul a mii de proprietari, este inevitabil ca sa nu fie cativa incapatanati printre ei, cu pretentii de miliarde de euroi sau luna de pe cer. Deci numai o solutie fortata poate sa existe, si statul are monopolul fortei (bineinteles, dupa multi ani de contestatii si litigatii, pana si guvernul Chinei a asteptat 5 ani pana sa trimita buldozerele).

  • Obsesia Bucurestiului e sa ii blocheze pe bulgari cu orice pret la Dunare, adica obstructionand orice proiect de pod care sa lege Bulgaria de Romania. Abia daca s-a facut cel de la Vidin-Calafat, care s-a facut la presiunea UE, ca altfel partea romana ‘cauta’ si acum o ‘locatie potrivita’. De fapt, un eufemism pt trasul de timp si pus betze in roata.
    INtre timp judetele de pe Dunare sunt cele mai sarace dintzara pt ca guvernul aplica cu suucces tactica pamantului ars. Ca ddoar asta stim sa facem de sute de ani. Sacrificam interesele cetatzenilor proprii ca sa moara capra bulgareasca. CHIT ca o data cu ea a murit si a noastra.

  • @ddd
    Da, a fost o prostie chestia cu “locatia potrivita” in loc de Vidin-Calafat, si continua sa fie o prostie faptul ca nu se face nici o autostrada prin Oltenia. Google maps zice ca dureaza 6 ore de condus din Calafat la Szeged, si tot cam atat este distanta Vidin-Szeget prin Serbia.

    Se pare deci ca bulgarii nu au o nevoie absoluta sa treaca prin Romania, doar ca nu mai au de trecut prin frontiera cu sarbii, care cel putin in prezent presupun ca este inca ceva mai problematica. Dar cand Serbia va intra in UE, nu va mai fi. Deci pana la urma tot Romania va ramane cu buza umflata, ca a pus bete in roate bulgarilor, in loc sa faca autostrazi si sa colecteze taxe de drum (sau macar accize pe benzina), cum ungurii au facut in mod profitabil de multi ani.

    Oricum Dunarea are nevoie de mai multe poduri intre Portile de fier si Giurgiu–nici un alt fluviu din UE nu are asa putine poduri pe distanta asa mare, sunt aproape 400km intre PFII (km 863) la Giurgiu (km 488). Chiar si cu Vidin-Calafat, tot raman mai mult de 300 km fara pod pana la Giurgiu. Normal ar fi maxim 200 km intre poduri, la ce populatie au (inca) Romania si Bulgaria.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_crossings_of_the_Danube arata peste 100 de poduri peste dunare, printre care zeci de poduri in Germania, Austria, si Ungaria. Chiar si Serbia are 12 poduri, inclusiv 4 poduri la frontiera cu Croatia, desi acea frontiera este mult mai scurta (si sarbii si croatii au o relatie mult mai problematica decat romanii si bulgarii). Nu este nevoie absoluta de multe poduri, se poate si fara, dar Romania ar iesi mai castigata daca nu ar pune bete in roata bulgarilor.

  • le-ai/m-ai incurcat şi mai tare :)

    Mai jos avem:
    1. pagina 388 , la “How would you assess general infrastructure (e.g., transport, telephony, and energy)”
    suntem pe locul 136

    2. pag 389, la “How would you assess roads in your country?” locul 134
    3. pag 390, la “How would you assess the railroad system in your country?” locul 70
    4. pag 394, la “How would you assess the quality of the electricity supply in your country” locul 77
    5. pag 395 “Number of active fixed telephone lines per 100 population”, locul 52
    6. pag. 396 “Number of mobile cellular telephone subscriptions per 100 population”, locul 36
    etc.

    Aşa că tabelul de la pagina 19 conţine probabil toate de mai sus într-o anumită pondere.
    Deşi eu tot nu înţeleg cum general infrastructure (punctul 1) poate să fie mai jos decât toate celelalte componente, mai jos chiar decât drumurile?

    Pentru exactitate, cred că ar trebui să spui în articol care e locul României la drumuri, pentru că acela e un indice mai clar decât infrastructura care nu e clar din start ce conţine.

    În plus, eu aş preciza că aceste locuri se dau pe baza chestionarelor, nu a unei analize “obiective” cum ar fi durata să muţi 100 de containere de colo colo pe şosea. Fiind o naţie tare frustrată de drumurile ei (şi pe bună dreptate) înclin să cred că vedem dracul mai negru decât e.

    Exemplu: în grafic suntem sub Mali (poz 103 – aproape la mijloc). De pe wiki: “Mali had a road network totaling about 18,563 kilometers in 2000, including about 4,450 kilometers of paved roads. “… ” In general, road conditions outside of urban areas are hazardous, especially at night. Because of isolation, poor road conditions, and the prevalence of banditry,”

    Comparat cu România: “81,713 km of roads existed in Romania, of which 46,362 km were paved and 35,351 km were gravel roads”

    Aş spune mai degrabă că acele topuri reprezintă diferenţa dintre aşteptările oamenilor şi realitate.

    Merci că ai citit până aici :)

  • Well, I posted earlier in this comments thread and came back because I wanted you all to know how I did! I lost 45 lbs in 5 weeks and am keeping it off. The results speak for themselves. This product is life-changing – thank you,58 https://www.facebook.com/pages/rquxb/429267560480773?sk=app_208195102528120

  • http://reports.weforum.org/global-competitiveness-2011-2012/

    uita te prima oara corect la ce se refera raport…. ce mi place cand faceti pe desteptii si nu sunteti,, si mai ales canbd sunt facute la comanda…
    raport wef este pr telef fixa,mobila si aeronautica,, hai documenteaza te inainte de a agita spiritele

  • “Fiind o naţie tare frustrată de drumurile ei (şi pe bună dreptate) înclin să cred că vedem dracul mai negru decât e”
    Da şi nu. Se numeşte raport calitate/preţ, când îngropi o groază de bani e normal să ai aşteptări mai mari decât ăia din Mali.

  • învaţă să citeşti şi să scrii înainte de-a… citi şi scrie

  • Cea mai importanta autostrada este Oradea-Brasov (poate lega judete din Transilvania, Moldova si Muntenia fiind in centrul tarii (vazuta si de americani ca cea mai strategica din Romania) si avand cele mai mari perspective de ramificare ulterioara. Restul sunt pretexte de furat din banii contribuabililor. Si se fura pe fata.

  • Lucian Davidescu hai nu ma innebuni… lasa ca stii tu sa citesti si sa scrii…. in favoarea cuiva… faceti stiri sa aveti e ce va llega… in schimb daca o faci draga Lucian fa o obiectiv.si ma refer strict la acel clasament. howgh. calm Lucian accepta si criticile obiective.

  • Kk-maca !
    Eu am auzit ca o autostrada se face intre doua puncte…A si B,cu ocolul localitatiile de pe axa AB. La noi,la rRomanika,autostrada Transilvania a fost proiectata(si reproiectata !) sa serpuiasca precum,,pisu’ boului-vorba lu’ Oprescu”. De ce ?
    Alte gogorite:-Terenu’ necesar se plateste inzecit(chiar insutit !)…firma care castiga licitatia subcontracteaza la greu(?!) si nu finalizeaza nimic,statu’ nu e interesat sa concesioneaze tronsoane de cai rutiere ca sa le faca privatii in contul taxelor de autostrada pentru masini etc.

  • @radu

    ‘Deci pana la urma tot Romania va ramane cu buza umflata, ca a pus bete in roate bulgarilor, in loc sa faca autostrazi si sa colecteze taxe de drum (sau macar accize pe benzina), cum ungurii au facut in mod profitabil de multi ani.’

    A fost o greseala relatia noastra cu Bulgaria. Guvernul roman s-a gandit ca daca izoleaza Bulgaria la nord de Dunare, noi vom avea mai mult de castigat. Rezultatul acestei politici izolationiste a fost ca toate judetele noastre de la Dunare sunt cele mai sarace din tzara, iar regiunea Vidin din Bulgaria e cea mai saraca din UE! Intr-un fel, guvernele romane au dat dovada de, cred ca se pote folosi termenul, lipsa de mentalitate europeana creand deservicii si cetatenilor romani si bulgari.
    Intre timp, bulgarii s-au prins ca ii suntam si s-au dus la UE, care a rezolvat cazul in favoarea cetatenilor romani si bulgari si in dauna unui guvern roman iresponsabil care sacrifica interesele propriilor cetateni pt niste avantaje iluzorii pe tabla de sah.
    Oricum, bulgarii s-au orientat intre timp spre Serbia. Fac o autostrada catre granitza cu Serbia unde ii asteapta o autostrada de la Nis direct pana Szeged.

  • quality of overal infrastructure rank 139 of 142,quality of roads rank 137 of 142

  • Offtopic

    E un articol in The Economist despre cati spanioli, greci, italieni au inceput sa atraga Germania Disperati de situatia economica de la ei, sudicii au inceput sa faca ce facem noi de cateva decenii, sa plece.

  • Mariana Vrincean – Nu te “înnebuneşte” nimeni, doar că nu eşti foarte coerentă iar la punctul respectiv pur şi simplu te înşeli.

  • Greu de crezut de poporeanul de rand,cine nu circula prin tara nu are de unde sa stie,dar ,,stii si la ce te ajuta ca stii “,nu cred sa mai fie vreo rezolvare vreodata,dar,speranta moare ultima,poate peste 2-3 sute de ani ?

  • Oscar Pistorius16 February 2013

    Pot sa cred ca este real tot ce am citit .
    Multe lucruri sunt atat de gresit finalizate si indiferent cat par de stupide ele ne inconjoara la fiecare pas.

  • si daca are monopol nu o va folosi in scopuri ….producem peste 40 % energie ieftine ,dar platim de ne …cocoseaza …de ce ?!?! traiasca prostia

  • cretinitatea cealalta ca sa deviezi autostrada ca sa treaca pe linga intrarea intr-o anume localitate (vezi timisoara, sau tg mures in gharta de mai sus) e nejustificata…in anglia de exemplu, dai drumu snur la autostrada si faci 10-15km de drum expres de la ring road pina la autostrada…

    efectul e ca scurtezi autostrada care e mult mai scumpa decit drumul expres, si oricine nu are treaba in orasul respectiv, face calatoria mai repede…restul, cine vrea in oras, iese si face un mic ocol, dar incomparabil mai mic decit detoru-ul celor care acum trebuie sa mearga pe ocolite..

  • şi cum ne dăm seama care-i mai mare:prostia sau hoţia?evident,prin tragere la sorţi!

  • Inca unul bun, bun si la obiect! Bine, umorul iti e si cautat si involuntar, vaz ca asa ti-e firea! Apropos de magistrala ferata B-CT, am cazut din picioare cand am aflat ca a costat 1 miliard de euro! Se poate vedea de pe autostrada, intr-un segment mai spre Bucuresti (aproape de Lehliu sau imediat dupa – cu prima ocazie ma voi uita special – o parte din fundatia din piata sparta a caii ferate este intarita de niste blani de lemn, niste scanduri mai groase, puse de-a latul si “fixate” cu niste tarusi din lemn, un pic mai lungi decat latimea scandurilor, sa tina mormanul de piatra sparta pe care sunt traversele si liniile de cale ferata! Asta se intampla intr-o zona unde nivelul real al solului este mult mai jos decat nivelul liniei ferate si cam in rapa si de nenumarate ori, din diverse motive, in zona respectiva , scandurile sau tarusii DIN LEMN NETRATAT cedeaza si se reincep reparatiile. Deci, a costat un miliard de euro! Si o sa-l vanda – cu cat?

  • aoleo, involuntar? unde mi-a scăpat, că şterg repede? :D

  • Mariana Vrincean in linkul pe care chiar tu l-ai pus la dispozitie, du-te la pagina 305, sectiunea Pillar 2. Infrasctructure.
    Cifrele date de moise sunt reale..dar mai trebuie sa stii sa si citesti cum zice Lucian…
    defapt, la telefonie fixa si mobila, rancurile sunt 60/142 si 49/142 ceea ce arata ca TU NU AI CITIT si itzi dai cu parerea

  • Lucian Davidescu ma dezamagesti…esti foarte exact in articole, dar foarte balcanic in raspunsurile la comentarii…
    nu tre’ sa stai la vrajeala cu duduia asta, in special cind e atit de limitata intelectual…

    da-i pagina si rindul …chiar in situatzia in care madama nu stie sa deschida cartea, ceilaltzi cititori care vizioneaza duelul vor putea sa judece imediat cine bate campii

  • Chris Kay Am multă răbdare, când văd un minim de bună-credinţă, dar aici nu e cazul – e specia aia ticăloasă care aruncă o petardă şi speră că nu va mai fi verificată de nimeni. În cazurile ăstea, mă mai pierd cu firea :D

  • Noi citim , aprobam , comentam. Infrastructura de transport e varza , preturile extreme, dezvoltarea lenta. Reusim sa obtinem chiar tot. Adica daca era scump si prost dar se faceau repede intelegeam. Daca era lent dar ieftin intelegeam. Dar asa luam ce este mai negativ. Cu toate acesta observam oameni politici pe la tv-uri cu moderatori alaturi tiganindu-se fara rusine toata ziua pe ideea de a arata cu degetul pe celalalt dupa principiul “ba pe-a ma-tii”. Unul nu vine cu un detaliu profesionist. Lucrarile proaste sunt urmare a spagilor supradimensionate. In fond exista inspectorate de constructii si diriginti de santier care n-ar trebui teoretic sa semneze nimic. Si cu ce ramanem ? Noi cu argumente continue si cu greata perpetua si ei cu banii.

  • am vazut pe Discovery (in vremea cand aveau ceva de spus) ca efectul unui tir este ceva cam ca 100000 de autoturisme … poate imi aduc aminte gresit.

  • Dar interesele unor Sus-Pusi ? Trebuie luate si ele in calcul.
    1. La pct4, zici ca prioritar e Sudul, dar s-a rezolvat insa Nordul (desi tir-urile vin multe pe Valea Oltului – Pitesti -Buc. pt ca e mai simplu – plat; decat pe Bv – Cheia)
    2. pct 8, metrou Otopeni… daca ai vila in Otopeni, pe unde decizi sa treaca metroul?
    3. modernizarea s-a facut, insa de ce a crescut timpul si nu se permite viteza mai mare ? Sau sa fie ceea ce zic unii sindicalisti cfr …aka interesele sefilor cfr in afaceri de transport auto ? Si mai sunt si alte rute (Ploiesti, Brasov, Craiova)
    4. aeroport Baneasa … si-au construit case pana in gardul aeroportului (cu ce autorizatii?) si acum l-au inchis pe motiv de mizerie.

  • Foarte pertinenta analiza, insa ce-i de facut in termen scurt?

  • Ruta Bucresti Constanta cu trenul este afectata de furtul de sina ferata. Nu are legatura cu modernizarea, deloc. Este cauzat de faptul ca sunt idioti cu totii si nu au pus niste jandarmi sa pazeasca sina in zona unde se tot fura.
    Si ca nu le-au dat voie sa traga in plin direct, furtul sinei punand in pericol zeci si sute de vieti pe langa afectarea economiei. In vremea comunista, asa ceva era incadrat direct la subminarea statului si tradare.

  • dupa asa articol iti vine sa te sinucizi, nu avem nici o speranta

  • “are dreptul statul sa il exproprieze sau nu”

    Pai mai idiotul blogului, nu sustii tu (alaturi de marea masa de spalati pe creier) ca statul e proprietarul suveran al terenului? Pai, daca’i p’asa, iti mai pui problema daca are dreptul? Are si fara compensatie daca e suveran legitim (de altfel, eu unul nici nu sunt de acord cu compensatiile din banii mei)! Iar daca nu e, n-are, cu sau fara compensatie!

    In plus, autostrada e o constructie extrem de poluatoare (si constructia ei ca atare si dupa aceea prin traficul ce-l gazduieste) asa ca statul (care nu-i asa, lupta impotriva poluarii) ar trebui sa se opuna constructiei acesteia!

    Nu ne trebuie autostrada, ci Maglev! Va invit sa combateti aceasta afirmatie cu argumente.

  • Cu punctul 9 nu sunt de acord, cu restul da. In toata lumea civilizata orasul este legat de aeroport si este un trafic vital. Cand va exista metrou pana la aeroport, pun pariu pe orice ca traficul din Bucuresti pana acolo va creste de cateva zeci de ori (fata de minunea hibrida tren/microbuz de acum). Oricum, in Rromania prostia este uriasa si omniprezenta, as zice chiar ca este sport national. Asa ca… sa-i ia dracu pe toti astia care ne-au condus si pe cei care ne conduc acum. Sa-i ia URGENT.

  • “In toata lumea civilizata orasul este legat de aeroport” Prin metrou subteran – doar în oraşele cu reţele de ordinul sutelor de Km şi chiar şi acolo legătura cu aeroportul a fost printre ultimele făcute. Regula e trenul de suprafaţă. Pentru ce să crească de “zeci de ori”, că doar n-o să zboare românii mai des dacă ajung cu metroul la avion?

  • @ionut
    Stiu ca esti un entuziast al autostrazilor suspendate din beton invizibil somaleze, dar nu cred ca vei gasi prea multi alti adepti al modelului anarho-somalez.

    In lumea reala exista conceptul de tradeoffs. De exemplu da, o autostrada este poluatoare, dar deoarece se poate merge cu viteza constanta mai multe ore, este relativ mai putin poluatoare comparat cu alternativa existenta a drumurilor nationale care trec prin toate satele, si unde trebuie incetinit pentru carute si pietoni care traverseaza neregulamentar. Oricum, externalitatea poluarii este capturata in accizele pe benzina, si daca te deranjeaza poluarea poti propune ca 10-15% din accize pe benzina sa fie cheltuite pentru plantare de copaci.

    Dar probabil ca tu doar faci misto de poluare, ca tu esti impotriva oricaror reglementari la smog, de exemplu nu ai fost de acord cu masurile luate de guvern dupa http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Smog#Effect_on_London care a omorat mii de oameni in 1952, sau masurile care guvernul chinez se gandeste sa le ia acum, cand smogul din Beijing si Shanghai care omoara mii de oameni.

    @LD
    O legatura cu tren de suprafata elimina foarte mult necesitatea de taxiuri, se vede asta in orasele majore din SUA. De exemplu Seattle sau Minneapolis (unde am locuit eu) nu au metrouri propriu zise, dar au facut recent “light rail” (metrou usor, de suprafata) ca sa conecteze centrele oraselor cu aeropoartele principale. Au investit si in long-term-parking la aeropoarte, de exemplu cine calatoreste 1-2 saptamani poate sa isi lase masina la 1km de aeroport cu doar $3-5 pe zi (si aeropoartele au legatura gratuita cu parcarile auxiliare).

    Nu stiu daca Otopeni/Baneasa au suficient trafic pentru tren de suprafata (probabil combinat nu au nici 10% din traficul lui SEA sau MSP), si daca traficul e prea mic, atunci doar o linie de autobuz expres ar fi suficient. Mai ales daca arterele principale din Bucuresti ar avea benzi speciale pentru autobuze (sau autoturisme HOV, care sa aiba minim 3 pasageri). Daca chiar si la ora de varf s-ar putea face legatura din centru in Otopeni in maxim 30-40 minute cu un autobuz express, nu ar fi nici o nevoie de lungit metroul.

    Sau o solutie hibrid–de luat metroul pana la Pipera, si o legatura expresa de acolo la aeroport (mai ales daca statia de autobuz poate fi facuta chiar langa cea de metrou, eventual si protejata de ploaie/zapada). Boston de exemplu, unde am facut facultatea, are o legatura gratuita cu autobuzul intre capatul de metrou al lui Blue Line si aeroportul Logan. Ca student, imi convenea sa platesc doar 85 centi ca sa iau metroul pana la aeroport, sau gara, sau autogara. Singura data cand am luat taxiul (imi amintesc ca a fost $25) a fost cand a trebuit sa plec la 3 noaptea ca sa iau un avion la 5 am sa zbor la un job interview, si metroul nu circula la 3 am. O solutie nu trebuie sa acopere 100% din nevoie, poate sa acopere si 90% din nevoie.

    Ca student, am luat o clasa in care teaching assitant era un graduate student din manhattan. Acea studenta avea optiunea de a face naveta (nu zilnic, ci de 2 ori pe saptamana) din NYC in Boston in 2 moduri–fie cu avionul, fie cu trenul rapid. Atunci ii convenea sa circule cu avionul, ca era mult mai rapid. Dupa 11 Septembrie 2001, cand in aeropoartele din SUA oamenii trebuie sa se descalte, e foarte posibil sa prefere naveta cu trenul. Dar ce este indiscutabil este ca transportul in comun, inclusiv legaturile ieftine si rapide intre aeropoate si centru, au dat astfel de optiuni oamenilor, si au ajutat si economia generala.

    Nu stiu cat de realist este ca Bucurestenii sa continue sa locuiasca in Bucuresti si sa lucreze in Bruxelles de exemplu (2 zile pe saptamana in persoana, si 3 zile cu telecommuting), dar o legatura ieftina si rapida intre centrele oraselor si aeropoarte face mai probabil acest scenariu. Europarlamentarii si toti consilierii lor etc cum procedeaza? Daca nu este necesar sa fie 5 zile pe saptamana in Bruxelles, ci doar 2 sau 3, nu ar putea sa faca naveta Bucuresti – Bruxelles?

  • INTERESANT ARTICOL

  • tot n-ai invatat sa scrii!

  • In care tara din lume autostrazile, caile ferate si magistralele de metrou sunt privatizate (atentie, privatizate, nu private)? Sau, asa cum au aberat cei de la KPMG, facem aici un proiect pilot si daca merge il aplicam si la straini? Daca nu merge, “uite ce fac prostii de romani!”.

  • 11. Construim 2 autostrazi paralele.

  • punctul 8 e fabulos, suntem batuti in cap…

  • Cu prostul să nu te duci nici la cerşit…

  • Lucian, banuiesc ca nu zbori des. Eu, da, prin mai toata Europa. Este un chin sa ajungi la/de la aeroport in Romania, de aceea este nevoie de metrou sau tren. Cum cu trenul au dat-o in bara si nu se va schimba, metroul este o idee excelenta, iar daca ai trece mai des prin aeroport ai vedea ce trafic intens este (pasageri + masini) – 90% ar alege cu siguranta metroul atunci cand va exista.

  • “De exemplu da, o autostrada este poluatoare, dar deoarece se poate merge cu viteza constanta mai multe ore, este relativ mai putin poluatoare comparat cu alternativa existenta a drumurilor nationale care trec prin toate satele, si unde trebuie incetinit pentru carute si pietoni care traverseaza neregulamentar.”

    Idiotel, n-a vorbit nimeni de “drumuri nationale”, ci de varianta nepoluanta, “maglev”. De ani intregi iti spun ca nu faci decat sa te contrazici si tu esti din ce in ce mai idiot.

  • Traian Brătucu La fel şi pe magistrala SV-NE 90% vor alege metroul când va exista, doar că ăştia 90% sunt de 10 ori mai mulţi decât cei 90% spre Otopeni. Înţeleg că vezi utilitatea de-a merge tu unde ai treabă decât alţi 10 unde au ei treabă, dar asta nu poate ţine loc de politică publică. În schimb, nu pot să înţeleg raţiunea pentru care dacă unii au dat-o în bară cu un trenul de suprafaţă, atunci înseamnă că e timpul să treacă la unul subteran de 10 ori mai scump. Aşa n-o s-o mai dea în bară?

  • Calitatea actului de justitie ne-a adus aici, legea nu e lege, e unealta in mana “descurcaretilor”. Au ajuns hotii organizati in “haita” politica, iar marea masa sta resemnata si trage povara. Am perpetuat un cancer social, politic si economic urias, care din pacate il lasam mostenire pentru ca nu avem atitudine si putere de reactie colectiva.

  • ionele ,pe dracu mai facem,alti bani alta distractie.

  • Nu va suparati,dar la acest articol ,orice comentariu este de prisos.

  • 1. este prima oara cand vad ca exista cineva destul de destupat la minte sa vada care este de fapt miza canalului bistroe (punctul 7…).
    2. afirmatia cu elvetia nu prea sta in picioare, din punctul meu de vedere…

  • paris=tren,stockholm=tren,munchen=tren,amsterdam schiphol=tren,birmingham=tren.ca peroanele sunt in subteran n-are nici o treaba cu metroul. dar daca tu vrei metrou cu costuri infernale si timp de executie mare, n-ai decat. nu stiu ce fel de administrator de sistem esti, dar sper ca la firma nu propui tot felul de echipamente de brand x3 ca pret fata de ceva similar existent pe piata.

  • nu se fura sinele! de unde ai scos-o pe asta? se fura cablurile de la macaze,semafoare etc, punand in pericol circulatia normala a trenului, care astfel merge in orb din statie in statie dupa indicatii, pe o singura linie…neputandu-se baza pe semafoare etc le-as recomanda epoca digitala acestor mafioti de la cfr toate companiile…pana si firmele de taxiuri au un sistem bazat pe gps.allloooooooooooo mosilor de la informatica feroviara, se aude anul 2013 la voi?

  • Nu stiu de ce ne miram.Traim intr-o tara in care se fura de 20 de ani.Scopul celor care ne guverneaza este sa distruga toata industria romaneasca,sa nu avem infrastuctura sa fim piata de consum a Europei.Sunt destul de prosti ca sa fie platiti pentru a face asta.Dar noi,restul populatiei,ce facem?

  • din seria trist dar adevarat !

  • @Codrin
    “paris=tren,stockholm=tren,munchen=tren,amsterdam schiphol=tren,birmingham=tren.ca peroanele sunt in subteran n-are nici o treaba cu metroul.”

    Adevarat, dar si propozitia conversa este la fel de adevarata–in toate orasele americane in care am fost, metrourile sunt sub suprafata in zonele cu densitate foarte mare (de cladiri, strazi, etc), dar inspre capete ies din nou la suprafata–daca imi aduc aminte asa este si in Londra, linia care face legatura cu Heathrow este in cea mai mare parte subterana (in orasul Londra), apoi inspre iesirea din Londra merge cativa km la suprafata (sau poate chiar o duzina de km, nu imi aduca aminte), apoi la intrarea in Heathrow devine din nou. Depinzand de teren si alti factori (de exemplu daca este mai ieftin de compensat proprietarii afectati si construite pasaje rutiere decat tunel), la fel s-ar putea si cu o prelungire a metroului M2 de la Pipera la Otopeni–sa fie cativa km la suprafata, si cativa km subteran. (Nu mai mentionez alternativa 3, de http://en.wikipedia.org/wiki/Elevated_railway cum este metroul usor din Seattle pe masura ce se aproprie de aeroport, ca nu cred ca s-ar aplica la otopeni).

    Ar mai fi si 2 optiuni hibride:
    1) legatura rapida de autobuz Otopeni-Pipera (sau care e capatul lui M2 acum)
    2) legatura rapida Otopeni-Gara de Nord, dar sa fie ceva care sa dureze maxim 30 minute

    Care alternativa are mai mult sens din punct de vedere economic depinde de mai multi factori:
    1) cate zeci de mii de oameni ar folosi aceasta linie de metrou (sau metrou usor), daca e vorba doar de cei care zboara sau lucreaza la Otopeni, sau daca ar fi cateva zeci de mii de oameni in plus care sa locuiasca pe traseu dar care sa lucreze in interiorul Bucurestiului.
    2) ce costuri de capital ar avea Romania–una ar fi ca finantarea de 1B sa aiba o dobanda anuala de 3-4%, alta ar fi daca dobanda ar fi dubla sau tripla. In general statele au acces la credite mult mai ieftine decat dezvoltatorii privati (sau state precum China/Japonia au banci de infrastructura care pot da credite foarte ieftine proiectelor care sunt in interesele lor nationale).
    3) cum vor evalua si preturile la combustibil fosil (probabil ca se vor scumpi, dar nu se stie cat de rapid), si ce efecte va avea aceasta scumpire–pe deoparte scumpirea combustibilului ar incuraja folosirea metroului in general, pe de alta partea scumpirea combustibilului ar descuraja calatoriile cu avionul (in favoarea telecommuting).

    Nu am mai fost in Romania de 2 ani, dar este evident ca multe proiecte de infrastructura sunt folosite de populatie din greu–nu doar liniile de metrou subteran, ci si metroul usor de suprafata, tramvaiul 41, care intotdeauna cand l-am vazut a fost arhi-plin. Nu stiu daca statul si-a rambursat vreodata investitiile “comuniste” in podul Grant si pasajul Lujerului, dar in mod clar beneficiul acestui metrou usor este gicantic, atat pentru oamenii care il folosesc, cat si pentru restul bucurestenilor (prin decongestionarea strazilor). Aceste beneficii indirecte sunt foarte reale, dar nu sunt percepute de mana invizibila mioapa.

  • si totul a inceput cu suprataxarea ,,aici sunt banii dumneavoastra ,,de atunci am ajuns sa apreciem hotii care mai inventeaza o taxa pentru, ” a face ” chipurile ceva,sistemul politic actual incurejeaza prostia ,Romania este o tara a extremelor si pentru a avea parte de democratie in adevaratul sens al cuvantului ,tara asta trebuie condusa de pe internet, cu larga participare a turorara celor care vor sa se implice ,aici trebuie sa fie parlamentul ,fara nici o alegere, fara nici un partid.TOATE PARTIDELE NU URMARESC DE FAPT DECAT SA NE JEFUIASCA !!!!

  • mai bine nu mai citesc k ma UMPLU DE DRACI …vreau sa fiu eu PRESEDINTE SA FAC CEVA BUN CU TARA ASTA K M-AM SATURAT DE HOTI !!!

  • Si romanii suporta cu stoicism prostia,furtul,ceea ce denota ca numai noi IDIOTII suntem in stare de asa ceva. Si bulgarii au avut de spus ceva, chiar daca nu sunt mai destepti au totusi curaj sa schimbe lucrurile. Si acolo nu a fost revolutie. La noi se va intampla ceva? Sau cei care au facut revolutia sunt tot cei ce culeg caimacul ?

  • Moise Lucian
    doua observatii:

    1. link-ul te duce la clasamentul 2011-2012. A aparut deja clasamentul 2012-2013 http://www3.weforum.org/docs/WEF_GlobalCompetitivenessReport_2012-13.pdf unde scorul overall e putin mai bun (locul 132)
    2. scorul pentru infrastructura este de fapt perceptia asupra infrastructurii, ceea ce schimba un pic datele problemei. Spre exemplu Polonia este pe locul 131 si Bulgaria pe locul 135 la quality of roads si nu ma poate nimeni convinge ca Ciad sau Burkina Faso au drumuri mai bune decat polonezii, bulgarii sau romanii.

  • Mersi, n-am ştiut, e o veste bună că am urcat în clasament, că nu era exclus nici să ne trezim pe ultimul loc (oare am urcat noi, sau au căzut alţii?) Dar e normal să fie un top al percepţiei. Subsaharienii poate că au mai multe motive să fie mulţumiţi dacă nu plătesc nimic şi încă pot merge pe drumurile făcute acum 50 de ani de ocupaţia franceză, aşa cu gropi cum or fi. Dar dacă îşi permiteau să dea miliardele de euro pe an pe care le tocăm noi, cred că erau şi ei mai pretenţioşi.

  • ” România minus X hoţie minus Y prostie egal Elveţia. Desigur, ca în orice ecuaţie cu două necunoscute, datele sunt prea puţine pentru rezolvare”….as putea corecta: ca in orice ecuatie cu doua necunoscute, solutiile sunt multiple…de acolo se nasc atatia de Y – o multitudine de prosti :))))

  • mai bine citeste, mai inveti si tu gramatica limbii romane ;)

  • Adică are impresia cineva că Brucan când a declarat în 1990 la BBC că în România există 20 de milioane de proşti, a spus vreo tâmpenie ?! Nu, a spus o realitate! Păi aceşti proşti au capacitatea neuronală necesară să discearnă între un prost şi un inteligent ?! Bineînţeles că nu au, şi atunci au votat in corpore nişte proşti ca ei. România nu este o ţară, este un teritoriu lucuit de nişte babuini, care nu au încă instinctul de teritorialitate, cu alte cuvinte comuniştii au fugărit în aşa hal pe români prin ţară, că nu mai există comunitate locală, rădăcini ale strămoşilorr, etc. Drept urmare aceşti şefi de babuini nu au decât un singur scop, să facă avere pentru ei, nefiind legaţi sufleteşte de un loc anume, fiind dezrădăcinaţi de comunişti şi în realitate şi în creier, ei fac bani şi când e vorba de trăit undeva, globalizarea finanţisto-capitalistă le vine ca o mănuşă. Scârba m-a cuprins deja şi sunt hotărât să părăsesc acest teritoriu locuit de nişte proşti. Nici nu poţi să faci nimic pentru oameni, că Gică Contra este de naţionalitate română şi “facerea de bine e futere de mamă” este vorbă românească nu nemţească sau franţuzească.

  • E, te-am vazut si pe la televizor, acolo esti mai “necautat” in exprimare; iti iese natural, ce mai!

  • o boala lunga si dureroasa doresc din suflet fostilor ,actualilor politicieni,carpele cu chip de om,tampaxurile pamantului!

  • Citeste http://www.polirom.ro/catalog/carte/manualul-dictatorului-4598/ si ai sa intelegi ca nu este prostie, ci lacomie pentru a plati sustinatorii politici.

  • Ai omis un al treilea element, indispensabil unei ecuaţii cu trei necunoscute: MISERUPISMUL!Știu toţi cât au furat, ştiu toţi câtă prostie au investit în hoţie, dar ce mă oripilează este MISERUPISMUL! Puţin le pasă de dezstru! Între 1970 – 1975 eram lucrător de comerţ exterior la o întreprindere ce avea ca obiect în principal schimbul de bunuri de consum şi valorificarea rezervelor de capacităţi ale industriei uşoare. În cei cinci ani, cu toate că stocurile întreprinderilor erau semivandabile, printr-o muncă de care azi mă crucesc cum de am fost în stare, le-am plasat pe piaţa CAER ( şi nu numai! ) aducând la schimb mărfuri vandabile, iar prin calculul cursului de revenire am adus şi suficient profit că dacă aş fi primit doar 10% din profit, patru generaţii n-ar mai fi trebuit să muncească după mine. Și, peste toate astea, n-am plătit un cent sau o copeică penalizare! Drept recompensă, am fost vândut la ministerul comerţului ( asta însemna ”transfer în interesul serviciului ), având bube în cap: nu eram membru al bengosului partid comunist, ca fiu de fost deţinut politic… Azi, când văd un puţoi de Ponta care obligă ţara la plata datoriei şi jafului inaintaşilor lui cu care acum e în deplină cârdăşie, plânge inima în mine de neputinţă şi deznădejde. Știu că lor puţin le pasă de durerea mea şi a acelora proşti ca mine, care au dus în spate mii de fute-vânt comunişti care se cred stăpâni peste durerea acestui popor mereu prostit, mereu batjocorit! Până când, Doamne, până când???!!!

  • De ce sa ducem Gara de Nord mai spre periferie? Nu mai bine o desfiintam de tot si o recontruim pe la Chitila pe undeva? La ce ne trebuie gara pana la urma? Eram ironic, gara trebuie cat mai in centrul orasului, nu la periferie.

  • Mutatul Garii implica si mutatul celor doua triaje, stii intre gara si triaje e distanta minima pentru a deservii cele 14 linii din gara de nord si 4 din Basarab. Iar necesitatea unei gari in oras e mare, ca la noi romanu nu vrea sa isi mai dea jos curu din masina e alta, Deci gara e bine unde e, si iti spun eu ca costul mutarii garii cu tot cu triaje si macaze e mult mai mare cam cat vreo 4-5 pasaje basarab. La restul punctelor nu am de comentat.

  • Ia uitați-vă voi cine face autostrăzi în România, și mai lăsați-mă cu românii care fură! Are și imbecilitatea limitele ei!

  • CĂUTARE.........................
    PRIMA PAGINĂ[CLICK AICI DACĂ NU SE ÎNCARCĂ]
    ARTICOLE NOI
    sri

    Legile supravegherii apără hoţia

    simpsons-pitchforks

    Bancheri vs. România – de la proces la război

    electrica

    Eşecul privatizărilor Electrica şi ce se mai poate face

    dumbrava-cosmoiu

    Iată explicaţia strict secretă pentru care activitatea SRI este strict secretă

    bercea_basescu

    Cazul Băsescu – Bercea Mondial: cronologia unei muşamalizări

    AGROINTEL.RO
    Subvenții mai mari pentru fermele cu suprafețe sub 30 de ha: Bonusuri de 5 euro/ha pentru primele 5 ha şi cca. 45 euro/ha pentru restul de 25 ha
    agrointel.ro

    Subvenții mai mari pentru fermele cu suprafețe sub 30 de ha: Bonusuri de 5 euro/ha pentru primele 5 ha şi cca. 45 euro/ha pentru restul de 25 ha

    Bulgarii acuză: Traderii români ne cumpără grâul și-l vând Egiptului ca grâu românesc
    agrointel.ro

    Bulgarii acuză: Traderii români ne cumpără grâul și-l vând Egiptului ca grâu românesc

    Bursa de cereale îi sperie pe fermierii europeni: Prețul grâului a atins cel mai mic nivel din ultimii trei ani
    agrointel.ro

    Bursa de cereale îi sperie pe fermierii europeni: Prețul grâului a atins cel mai mic nivel din ultimii trei ani

    E-NERGIA.RO
    Ponta scufundă 1.000 Km de autostradă în Marea Neagră
    e-nergia.ro

    Ponta scufundă 1.000 Km de autostradă în Marea Neagră

    La ce să te uiţi dacă vrei centrală termică. Explicaţiile specialiştilor
    e-nergia.ro

    La ce să te uiţi dacă vrei centrală termică. Explicaţiile specialiştilor

    Merită să produci curent acasă?
    e-nergia.ro

    Merită să produci curent acasă?

    CĂLĂTOR INTELIGENT
    Debarcarea în Normandia, după 70 de ani…
    calatorinteligent.ro

    Debarcarea în Normandia, după 70 de ani…

    Cele mai frumoase poduri din lume
    calatorinteligent.ro

    Cele mai frumoase poduri din lume

    Top 10 superlative inginereşti moderne
    calatorinteligent.ro

    Top 10 superlative inginereşti moderne